Кварталните бакалии вадят ключов коз срещу "Билла", "Лидл" и "Кауфланд"


Дата: 26/11, 11:50

Пиксабей

Кварталните магазини имат ключов коз в битката с модерните търговци от веригите.

За първи път традиционната търговия в малките обекти изпреварва като ръст големите вериги.

Традиционната търговия у нас заема дял от около 40 %, в Европа той е 10-15 %. Това съобщи пред БНР Димитър Вутков, мениджър в екипа на най-голямата търговска верига на едро в България.
 
Собственици на малки хранителни магазини в цялата страна се събират , на национална среща в София, организирана от най-голямата търговска верига на едро. Тя ще се проведе под мотото "Търговията с човешко лице". В събитието ще се включат над 150 представители на традиционната търговия.

"През последните десет години около десет хиляди обекта в областта на традиционната търговия у нас са затворили.

През последните четири години тенденцията се забавя. 

Тази година за първи път тя расте по-бързо, отколкото модерната". 

Потребителят променя навиците си на пазаруване, отбеляза още Вутков в предаването "Преди всички".

"Не мисля, че малките търговци са задушени от конкуренцията на хипермаркетите. България продължава да бъде една от държавите в Европа с най-висока честота на посещение на този тип магазини.

Българският потребител ходи през 2 - 3 дни в такива магазини, но размерът на кошницата му е изключително малък – между 10 и 12 лева. Забелязва се и все по-осезаемо свиване на асортиментните предложения от тези магазини". 

Делът на промоциите на българския пазар е един от най-високите в Европа, обясни още експертът. 

"Малките магазини нямат ресурс да организират подобни кампании. Когато говорим за непромоционални стоки обаче, малкият магазин често е по-евтин канал от модерната търговия". 

Има множество търговски подходи, с които малките магазини могат да управляват поведението на потребителите си, обясни Вутков.

"С преподредба на магазините, с правилно осветление, допълнителни промоционални активности, различен асортимент и чрез човешкото си лице те могат да се свържат с тези общности, за да бъдат предпочитан канал за българския потребител". 

Новите технологии позволяват да се автоматизират определени процеси. Въпрос на лична осъзнатост е технологията да не бъде бариера, а инструмент, посочи още той.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Високопоставен US военен: Война на САЩ срещу Китай и Русия може да се случи по всяко едно време
Дата: 26/11, 15:19

Станимир Гъмов: Не можах да си позволя лукса да си губя времето в казарма
Дата: 26/11, 15:13

Извадиха три тела от водата след потъването на туристическо корабче край Египет
Дата: 26/11, 15:13

Ефектът Жоржеску: Традиционните медии и социологията отиват в миналото, хората вярват на Тик Ток емоции, а не на реални факти
Дата: 26/11, 15:02

На 112 години почина най-възрастният мъж в света, роден в годината, когато потъва "Титаник"
Дата: 26/11, 14:57

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия