Редактор: Юлия Георгиева, кадър Нова нюз
Цените са плод на търсене и предлагане. В момента цените на рибите са точно колкото и миналата година. Същото е и с потребителската кошница. Е, има известни размествания в структурата. Маслото и млякото са с 10% над миналогодишните стойности, захарта пък е по-евтина с 19%, олиото е с ръст от 12% на годишна база, но това е обективно.
Това коментира пред Нова нюз Владимир Иванов, председател на Държавната комисията по стоковите борси и тържища.
В момента имаме едно повишаване на ценовите равнища, но много слабо и плавно, това е нормално за края на годината. Има случаи, в които търговците спекулират, но това е от желанието за по-голяма печалба. Просто нямаме добра търговска инфраструктура, имаме господство на едрия капитал, нямаме браншово представителство на производствения капитал в търговската сфера и оттам се получава дисбаланс. Но тук идва потребителската култура. Колкото повече се информираме и отиваме на пазар с някаква мисъл какво точно ни е необходимо и с какво качество, толкова по-добре ще става пазара, коментира той.
У нас понякога се получава така, че се качват цените на дадена стока и оттам се получава едно доста добро търсене, което не е логично по принцип, но е факт. Така че важна е потребителската култура. То по магазините има бутикови цени на доматите от по 9-10 лева и това не е нормално, но въпреки всичко има търсене , което е парадоксално. Но това е безумие, коментира той.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Червено злато „събужда“ сърцето
Дата: 04/12, 18:10
Lidl с дарителска кампания в подкрепа на семействата с деца в нужда
Дата: 04/12, 18:10
Представяне на кухните CREO от Home Finishing Varna
Дата: 04/12, 18:10
VOYO става част от богатото портфолио с дигитални услуги на А1
Дата: 04/12, 18:10