Кадър Уикипедия
| Motopark |
Наричат финландеца Хейки Салмела Царят на бургерите.
Облагаемите продажби на "Хесбургер" в България през 2024 г. достигнаха 19,7 млн. евро, което е ръст от 24,3% спрямо предходната година
Най-продаваните продукти на Hesburger в България през 2024 г. бяха Чийзбургер, Мини Пилешки Бургер и Пилешки Бургер
Hesburger, най-голямата верига за бързо хранене във Финландия и една от най-разпознаваемите в Европа, планира да отвори седем нови ресторанта в България през 2025 г., с обща инвестиция в размер на 6,5 милиона евро..
"Продължаваме стабилния си растеж в България и се стремим да разширяваме мрежата си, която към момента включва 32 ресторанта в цялата страна. Вдъхновени сме от положителната обратна връзка от клиентите ни, както и от силната работа на нашия български екип, на когото сме изключително благодарни. През тази година ще добавим още седем обекта в различни български градове и ще бъдем още по-близо до нашите клиенти,“ споделя Йева Салмела, директор „Международно развитие и маркетинг“ в Hesburger.
Облагаемите продажби на компанията в България през 2024 г. достигнаха 19,7 милиона евро, което е ръст от 24,3% спрямо предходната година. Най-предпочитаният сос от българските клиенти беше Краставичен майонезен сос.
Финландската компания е основана от Хейки Салмела и съпругата му Кирсти Салмела, като започва дейността си в сферата на бързото хранене през 1966 г. в малкото градче Наантали. Днес, с над 50-годишна история, Hesburger оперира в 9 държави и разполага с над 490 ресторанта.
През годините Hesburger разширява веригата си международно и към момента има 271 обекта във Финландия, 64 в Литва, 55 в Естония, 53 в Латвия, 32 в България, 7 в Украйна, 2 в Германия и 1 в Полша. Само във Финландия Hesburger има над 6000 служители, а в международен план общият брой на служителите надхвърля 8700 души.
Хейки Салмела започва кариерата си в ресторантьорския бизнес на 15-годишна възраст като стажант в кухнята.
През 1966 г. на 19-годишна възраст той основава първата си компания, кафене и щанд за скара в Наантали, а през 1980 г. отваря първия си ресторант Hesburger в Турку. Салмела продава веригата през 1988 г., но през 1991 г. я купува обратно.
През 2016 г. той се прочу с изказването си, че социалните осигуровки отслабват мотивацията за работа и че ученето до 30-годишна възраст е загуба на време. Обяви се и против субсидиите за подпомагане на предприятията, както и към други грантове и пакети за помощ.
В родината си царят на бургерите, както го наричат, купи част от тв канал, издържа хокеен отбор. Напоследък предприемачът се е концентрирал върху компанията, занимаваща се с пречистване на отпадни води.
Освен него, във веригата ресторанти Hesburger работят още съпругата му и двамата им сина. През 2021 г. във Финландия изчислиха, че общата стойност на компаниите Hes-Pro и Burger-in, собственост на Салмела и семейството му, е около 109 милиона евро.
Редактор "Екип на Петел"
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Рюте: Вярвам, че младите хора в Европа ще се вдигнат на оръжие, ако нещата с Русия станат сериозни
Дата: 21/12, 16:43
Австралия отдава почит към жертвите на терористичната атака преди седмица
Дата: 21/12, 16:39
Кои от търговските практики в Лондон опасно напомнят на тези у нас?
Дата: 21/12, 15:57