Кадър "Петел"
За идентентичен случай, свързан с ТОЛ системата и ядосал родни шофьори, получихме сигнали в Петел.бг.
„Защо Агенция „Пътна инфраструктура“ и ТОЛ системата ѝ работят като „рекетьор“?“, питат разгневено шофьорите.
Според техните твърдения, става въпрос за некоректни действия, а може би донякъде и несвършена работа, от страна на служители на пътната агенция, и по-точно мобилните екипи, осъществяващи непрекъснато наблюдение на пътните превозни средства.
„Колкото и да си изряден данъкоплатец в България, по една или друга причина, винаги може да се случи да забравиш за някое плащане в срок. В такива случаи българинът си плаща лихви като наказание.
С ТОЛ системата у нас обаче ситуацията е коренно различна – нейните служители умишлено дебнат шофьорите за нарушение, което после им коства налог в троен размер“, алармира Никола Стоянов от Старозагорско.
Ето какво разказва Стоянов:
„Купих си годишна винетка, която обаче забравих да подновя при изтичането ѝ. В момента, в който ме отби мобилен екип на АПИ се усетих за пропуска. За голямо мое учудване обаче не ме бяха спрели още при първото засичане в нарушение, че карам с изтекла винетка. Не са ме спрели и на следващия ден при второ засичане на същото място, а едва след третото, което е и максимума по закон за година. И така вместо една глоба платих три накуп.
След последния нашумял случай по медиите с винетките, от пътната агенция коментираха, че всички шофьори ще получават предупредително съобщение 2 седмици преди изтичането на винетката. Отново според правилника на работа на НТУ, известяване трябва да има и след всеки съставен фиш, че се движите по националната пътна инфраструктура с изтекла винетка, чийто брой е определен и е максимум три на календарна година. Такова известяване обаче нямам. И не само, че нямам ами и толаджиите са ме дебнали и ме спряха чак на третото нарушение, за да платя тройно глобата“, посочва Стоянов.
Случаят с читателя е от миналата година. Спрян е от мобилен екип на АПИ и си е платил трите глоби на АТМ устройството им. На въпроса защо не е получил предупредително съобщение за изтичане на винетката и защо не е бил спрян още при първото нарушение, толаджиите са отговорили, че нямат идея.
„За мое успокоение ми обясниха само, че с платените фишове мога да карам година без винетка – да представям тях, ако ме спрат за проверка. Ядосан на себе си, че съм допуснал подобна грешка и от рекетьорското отношение на държавните служители реших, че така и така си „купих“ тройно по-скъпа винетка, ще си карам с фишовете една година. Каква беше обаче изненадата ми няколко месеца по-късно при последващото отбиване от толаджии! Ситуацията се разигра по същия сценарий – директно ми съобщават, че имам три глоби заради шофиране с изтекла винетка. Сигурен в себе си, след уверението на колегите им, показах платените фишове. Какво обаче се оказа?! Валидността на глобите не е за година напред от датата на плащане, както е при годишният стикер – от дата до дата, а само до края на календарната година, в която са платени! Това обаче тол служителите ти го разясняват едва когато започнеш да оспорваш правата си и да цитираш колегите им. Не разбирам каква им е целта и защо умишлено вкарват в заблуждение ползвателите на платената пътна мрежа“, разказа разгневеният шофьор. Така за период от два месеца нашият читател е платил 6 глоби от по 70 лева за едно и също нарушение, вместо една глоба в размер на 70 лв., което според Стоянов е „предостатъчно наказание“.
Идентичен е случаят и с Красимира Иванова, която всеки ден пътува до работа, но в съседен град. В натовареното и забързано ежедневие жената забравя да поднови годишната си винетка. Едва след като е засечена три път с това нарушение е спряна от мобилен екип на тол контрол. „Попитах ги защо не ме спряха още при първото нарушение, за да ме подсетят да си купя нова. Отговор не получих, само вдигане на рамене. Поканиха ме да си платя налога на АТМ устройството им, при което отказах – а, ако не разполагам с банкова карта какво се случва?!“.
В правилника за „Вътрешните правила за дейността и организацията на работа на националното ТОЛ управление (НТУ)“ е посочен цял раздел със състав от служители, който отговаря за отношенията между АПИ и българските шофьори. сочи, че според Чл.23, т.1, касаещ функциите на отдел „Обслужване на клиенти“, трябва да се осигури „навременно и качествено обслужване на ползвателите на електронната система за събиране на пътни такси за използване на платената пътна мрежа, пряка и обратна комуникация, оказване на максимално съдействие на потребителите и поддържане на добро сътрудничество с националните доставчици на услуги НДУ и доставчиците на ЕУЕПТ“.
Настоящите вътрешни правила на дейността и организацията на НТУ са утвърдени от председателя на АПИ от 16 ноември 2023 година.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Как да не се тръшнем болни?
Дата: 15/01, 08:50
Ревизоро попиля бъдещия вътрешен министър
Дата: 15/01, 08:42
Балабанов за вероятния кабинет: Постигаме изолация на Пеевски
Дата: 15/01, 08:412 Коментара
Фалшиви сайтове мамят с цената на винетките
Дата: 15/01, 08:36
"Файненшъл таймс": Военната икономика на Русия е като пясъчен замък
Дата: 15/01, 08:17