От тази година автомобилите, които не отговарят на определени европейски екостандарти, ще плащат по-високи данъци.
До 2013 г. собствениците на автомобили до 100 конски сили с катализатор се възползваха от 50% отстъпка от своите данъци. С гласуваните в края на миналата година изменения, данъкът за старите коли с мощност до 74 kW (100 к.с.), които имат катализатори, но не отговарят на стандартите Евро 3, 4, 5 и 6 се вдига, информира ТV7.
За колите, отговарящи на най-високите екологични категории - Евро 5 и Евро 6, отстъпката ще е 60%. Повечето автомобили в България обаче не попадат в тази графа.
Очаква се промяната да засегне около 1 млн. собственици на коли, които ще плащат и по-висок налог. Около една пета от автомобилите са в София.
Според измененията в Закона за местните данъци и такси определеният от общината налог за съответната година ще се заплаща с намаление от 20 до 40%.
За автомобили с мощност на двигателя до 74 kW включително, и съответстващи на екологични категории Евро 3 и Евро 4 данъкът се заплаща с 50% намаление, а за съответстващите на Евро 5 и 6 - с 60% намаление.
За автобусите, товарните автомобили, влекачите за ремарке и седловите влекачи с двигатели, съответстващи на екологични категории Евро и Евро 4 данъкът е с 40% намаление, а за съответстващите на Евро 5 и 6 - с 50%.
Екологичните категории Евро 3-6 се удостоверяват чрез предоставяне на документ, от който е видно съответствието на превозното средство с определената от производителя екологична категория. inews.bg
Откраднаха 30 000 бутилки вино на стойност около 5 млн. евро в Италия
Дата: 09/10, 14:23
Plovdiv24.bg: Задържаха сина на убитата 45-годишна жена
Дата: 09/10, 14:21
МС: Кирило Буданов се срещна с премиера Радев, представи вижданията на Украйна за мир
Дата: 09/10, 14:18
Шишков: Строежът при свлачището в кв. „Аспарухово“ във Варна нарушава ЗУТ и няма одобрено ВиК присъединяване
Дата: 09/10, 14:14
В Черна гора арестуваха шеф на руска мрежа за хибридни атаки
Дата: 09/10, 13:571 Коментар