18 млн. лв. за целева национална реклама на туризъма е предвидил кабинетът

06.02.2014 / 17:43 1

За тази година правителството е предвидило 18 млн. лв. за национална реклама на целеви пазари и политики в туризма. Философията е да се провежда проактивна политика по отношение на туризма като индустрия, която е атрактивна и привличаща външни инвестиции. В тази връзка Министерският съвет прие две решения за създаване на работни групи за привличане на инвеститори и оптимизиране на административните процедури и координация на големи инвестиционни проекти в туризма. Това е доказателство за убедеността на правителството във важната роля, която има туристическата индустрия, заяви зам.-министърът с ресор туризъм Бранимир Ботев на пресконференция за 31-то издание на Международна туристическа борса „Ваканция и СПА Експо" 2014.

Надяваме се, че всички взети от нас мерки и водени политики ще затвърдят тези добри резултатите и този възходящ тренд на българския туризъм ще продължи. Опитваме се да бъдем трансмисия между европейските програми и бизнеса, с цел по-добро позициониране на българския туризъм, по-голяма привлекателност на страната ни като туристическа дестинация и популяризиране на туристическите ни продукти на външния пазар, каза още зам.-министър Ботев.

В изпълнение на тази цел ще се акцентира върху по-сериозното присъствие на България като туристическа дестинация с по-мащабни щандове с нова, подобрена визия в международните туристически изложения. Също така ще се стимулират българските общини да продават туристическите атракции на тяхната територия като регионален туристически продукт, като ще се разчита на културно-историческите, цивилизационни, природни дадености, хубавото българско вино, традиционната кухня. Това е единствената алтернатива за малките и особено за планинските общини, където няма развита икономика, а туризмът може да осигури работни места, при това целогодишно, каза още зам.-министър Ботев.

Заместник-министър Бранимир Ботев обяви по време на пресконференцията и предстоящо посещение на голяма делегация от парижкия музей „Лувър" и френското посолство в България. Той допълни, че организираното представяне на тракийските съкровища в музея трябва да бъде използвано за промотиране на страната ни като туристическа дестинация в продължение на няколко седмици в Париж. Тракийските съкровища ще бъдат „локомотивът", а всичко останало, което предвиждаме ще цели да представи максимално добре България - гурме туризма, българското вино, кухня, културно-исторически и природни дадености. Известно е, че французите са големи ценители на културата и историята, която ние можем да предложим. Това е туризъм, при който получаваме и една добра реклама - „от уста на уста". Но най-важното е, че това е туризъм, при който туристът се връща отново, каза зам.-министър Ботев.

Традиционно Министерство на икономиката и енергетиката организира разнообразни инициативи по време на „Ваканция и Спа Експо", което се наложи като едно от водещите изложения на Балканите, заедно с международното изложение EMITT (East Mediterranean International Travel & Tourism Exhibition) в Истанбул, където преди седмица страната ни се представи с два щанда - общотематичен и за ски туризъм. В рамките на изложението България получи и най-високото отличие за най-добър щанд на EMITT 2014.

 

money.bg


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама