7 трика, които ни карат да харчим повече в супермаркета

11.09.2015 / 15:14 4

Илюстрация Булфото

Засилващата се конкуренция кара собствениците на супермаркети да търсят най-различни маркетингови стратегии, с които да привлекат вниманието на клиента. Докато обикаляте между отрупаните със стоки щандове, пакетчето чипс и вкусният какаов кейк ви се струват все неща, от които в никакъв случай не желаете да се лишите. И накрая отново се оказва, че сте напълнили количката си с висококалорични и в повечето случаи ненужни продукти, предаде "Стандарт".

Според изследвания на психолози и експерти по поведението на потребителите, от 30 до 60% от покупките в супермаркета са спонтанни, т.е. зависят от моментната нагласа на потребителя. Колкото и да не ни се вярва, от влизането в магазина сетивата ни биват буквално бомбардирани от скрити послания, впечатления и примамливи изкушения, които ни въздействат подсъзнателно до такава степен, че контролират решенията за покупка. Standartnews.com разкрива седемте най-популярни трика, с които ни "работят" от момента, в който влезем в магазина.

1. Осветлението

Играта със светлината е един от лесните и стари трикове за привличане на вниманието. Подходящото осветление, съчетано с вярната пространствена огледална илюзия, могат да направят чудеса - всички продукти да изглеждат пресни, сочни и апетитни. А при повторно разглеждане вкъщи забелязваме, че продуктът не е толкова лъскав, колкото ни се е сторило в магазина. Не е чудно, че до 50% от инвестираните средства за изграждане на един магазин се изразходват за качествено осветление.

2. Силата на звука

Не е тайна, че музиката също предразполага клиента да пазарува повече. Тихата и приятна мелодия го кара да се чувства като на разходка, отпуска го и той не бърза да си тръгне от супермаркета. В моловете пък се залага на по-засилен бас - установено е, че денс атмосферата засилва желанието за прахосничество при покупката на дрешки.

3. Температурата

Един от най-важните фактори, които влияят върху престоя ни в търговския обект, е температурата. Тя не трябва да е много висока, нито много ниска. Идеалният стандарт е около 20 градуса. Някои фешън магазини, особено лятото, предпочитат да създадат почти ледена атмосфера; предполага се, че заради жегите клиентите ще предпочетат да останат за по-дълго в магазина.

4. Ароматът

Топлият щанд има цяла система от миризми, които въздействат на обонянието и ни насочват натам. Ароматът, който често се носи от топлия хляб, провокира сетивата. Трудно се подминава с безразличие например пещта с прясно изпечени хлебчета. Дори и да не сме имали предвид покупката на хлебни изделия, все пак си ги добавяме в кошницата. Магазините за дрехи пък разчитат на куп силни и омайващи миризми, които да въздействат върху обонянието ни и да ни предразположат към покупки.

5. Подредбата

Методът, по който са позиционирани стоките, е цяла наука. Винаги най-скъпите са точно пред очите ни - там са най-забележими и най-лесно достъпни. По-евтините стоят на по-трудни за достигане места - на нивото на краката и над главата, което създава неудобство за достигането им. Опитайте се например да се пресегнете към вафлите за по 30-40 стотинки и ще сте принудени да навлезете в дебрите на йогата. Според статистиката част от потребителите дори не са склонни на подобно физическо натоварване в името на някоя друга спестена стотинка.

6. Количките са забавени нарочно

Най-големият съюзник на всеки магазин е количката. Тайната е в това, че тя умишлено е структурирана да се движи по-бавно - за да може потребителите да имат време да огледат повече стоки.

7. В комплект

Популярна стратегия на супермаркетите е съчетаването на стоки, които имат връзка помежду си. До месото има подправки, до рибата лимони, до виното тирбушон. Това е част от концепцията кръстосана продажба - функционално свързаните продукти се излагат в близост един до друг. Стоки, които никой не би се сетил да купи самостоятелно, се произвеждат специално за този вид продажби. Окачени са на т.нар. печеливши куки в близост до продукти от първа необходимост.

Съвети за пазаруващи

1. Не пазарувайте, когато сте гладни - ще бъдете привлечени от топлите витрини и всичко, което ви попадне пред погледа.

2. Винаги подготвяйте списък, така че да знаете точно какво да вземете, без да се чудите и да купувате излишни продукти.

3. Ограничавайте времето си. Цял ден в мола е пагубно разхищение.

4. Разглеждайте седмичните брошури. Така ще имате поглед къде продуктите са по-евтини и качествени.  


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
Анoнимен (преди 9 години)
Рейтинг: 6940 | Одобрение: 2585
Пропуснали са за количките - големината им: В бурлекса на базар левски количките са малки, удобни, в пикадилитата и после в карфура заложиха на големи колички. Но кауфланд и особено тесния лидъл на гигантски (изключвам метро, концепцията там е друга). Идеята е да се пълни, а колкото по - голяма, толкова повече за пълнене. Ефектното осветление го има на месата и плодовете и зеленчуците. Обърнете внимание в кауфланд как има специфична светлина като влизате (плодовете) и после има отделени хладилници за меса, където го има същото (в била също). Стар номер. Друг номер, който не изброен е с промоциите на "челата" на редовете. На челото слагат малки количества с огромни букви (акция, промоция, намаление...) и хората бързат да купуват, че иначе свършва. Всъщност по реда вероятно има много повече от пропорционалната стока. 
1
1
Уйо (преди 9 години)
Рейтинг: 45608 | Одобрение: 7713
И двамата сте тъпаци. Или може би сте един тъпак. До първия идиот: ей гъз, ти сигурно си бачкал в супермаркет и са та изгонили, пропускайки последната ти заплата. Касиерките НЕ СА виновни, те правят това, което им нареди шефа! По света как било... идиот! Касиерки има навсякъде и тяхната работа не е само да ти маркират стоката, издадат бон и вземат парите. До втория идиот: Въпроса "Беше ли всичко наред?" се задава с точно определена цел, която явно не я разбираш.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама