Адска криза в БДЖ: 1500 служители остават на улицата
За съжаление нещата в БДЖ не са добре. В момента ситуацията е подобна на тази от края на 2010 година. Върнали сме много назад. Това каза в сутрешния блок на БНТ Владимир Владимиров, изпълнителен директор на БДЖ. Задълженията на БДЖ към банките са за 300 млн. лева."Субсидията за БДЖ за 2015 година е 140 млн. лева. Трябва да има преходен период, през който БДЖ трябва да се нагоди към тази субсидия. Този период трябва да е около една година. Ако спрат влакове, това означава, че ще има и съкращения. Ако субсидията остане такава, 140 влака ще бъдат спрени и ще бъдат освободени 1500 служители", прогнозира Владимиров.
"Надявам се държавата да намери повече пари. Работим по влаковете, които трябва да бъдат спрени. Това ще са най-нерентабилните влакове", обясни Владимиров, цитиран от блиц. "За БДЖ не трябва да говорим като едно събирателно. Има "Пътнически превози" и "Товарни превози". Субсидия получава само "Пътнически превози" и така е по цял свят. През 2015 година със сигурност няма да бъдат купувани нови влакове. На този етап не се предвижда увеличаване на билетите. Железницата трябва да стане приоритет на държавата и правителствата", категоричен беше Владимиров.