Ако не намерим отломки от Боинга, значи има мистериозна сила, която не оставя следи
Мистериозното изчезване на самолета „Malaysia Airlines“ повдига множество въпроси. За да помогне в изясняването на истината, специалистът по въздушна сигурност Пол Хейс уточнява някои подробности, които досега не са изяснени от медиите и официалните власти. Пред „Уолстрийт Джърнъл“ Хейс разкрива детайли, които още повече заплитат мистерията, пише "Блиц". Последните данни от военен радар сочат, че изчезналият самолет на „Malaysia Airlines“ се е отклонил от маршрута си с около 500 км. и е завил на запад преди да изчезне. Това съобщиха от Въздушните сили на Малайзия.
Ето какво разкрива още експъртът Пол Хейс:
1: Черните кутии на машините „Боинг 777“ оцеляват след всякакви експлозии на борда.
Нито една експлозия в самолета не може да унищожи записващите устройства в черните кутии. Те са бомбоустойчиви и съдържат цифрови записи на разговорите в пилотската кабина и детайли за полета управлението му.
2: Всички черни кутии излъчват сигнали поне 30 дни след потъване в океана.
Този факт повдига въпроса какво се е случило с черната кутия на полет MH370, чието местоположение още не е засечено. Обикновено всичко, което е нужно, за да бъде локализирана тя, е приемниците да бъдат настроени на нейния сигнал. Но в случая с изчезналия самолет отсъствието на сигнал от черната кутия означава, че самата тя, която е проектирана да оцелява при мощни експлозии, трябва или да се е изпарила, или да е дала дефект и да не е сработила, или да е била унищожена от някаква сила, надминаваща най-големите страхове на авиоинженерите.
3: Много от частите на самолетите са изработени от материали, които не потъват във вода.
Това важи и за седалките, както и за много от неметалните части на самолетите. Ако полет 370 е бил свален от някаква експлозия, би трябвало големи отломки да плават на повърхността на океана и не би било трудно те да бъдат забелязани. Фактът, че такива не са открити, само увеличава мистерията около изчезналата машина.
4: Бойна ракета би оставила ясна следа в радарите
Появи се теория, че „Боинг“-ът е бил свален от ракета, която е взривила машината раздробявайки я до микроскопични парченца, затова не са намерени останки. Всички познати ракетни снаряди оставят огромни отломки след поразяване на обекта. И снарядът и отломките оставят значими следи в радарите, видими не само за техниката на военните, но и за гражданската авиация.
5: Известно е къде е бил самолетът преди да изчезне
Авиодиспечерите знаят точно къде се е намирал той в момента, в който изчезва от радарите. Знаят координатите, височината, скоростта - три важни компонента, за да се прецени евентуалното местоположение на останките. Експертите знаят как се търсят останки след инцидент. Експертите по принцип са в състояние да направят достатъчно добре обосновани предположения за това къде да търсят машината.
6: Ако полет MH370 е бил отвлечен, радарите нямаше да го изгубят.
Отвличането на самолет не води до изчезването му от радара. Дори ако транспондерите бъдат деактивирани, наземните радари са в състояние да проследят местоположението чрез т.нар. радиолокационна станция. Затова теорията за отвличане не се връзва.
Заключението на експерта е, че самолетът не е взривен. Той е изчезнал по необясним начин, но най-вероятно не е бил отвлечен.
„Плашещото е не, че ще бъдат намерени отломки от полета, а че няма. Ако не намерим части от самолета, значи на планетата ни има нова, мощна и мистериозна сила, която е в състояние да сваля самолети от небето без да оставя следи. Ако съществува оръжие с подобен капацитет, който й да го контролира, вече има силата да доминира над човечеството със страховита сила, каквато не можем дори да си представим. Тази мисъл е далеч по-плашеща от представата са самолет, паднал заради фатална повреда“, заявява Хейс.
В операцията по издирването на изчезнали Боинг 777-200 на малайзийските авиолинии участват 42 кораба и 35 самолета от различни държави, предаде ИТАР-ТАСС.
„Търсенето продължава, но засега не сме открили останките. В момента спасителните групи са разширили площта на издирване и са започнали да изследват участъци от сушата недалеч от Малакския пролив”, поясниха от компанията Malaysia Airlines.