Ангел Забуртов, ДППИ: Районът на Варна-Изток е по-подходящ за яхтено пристанище, отколкото за баскетболни игрища
Веселин Златков
Идеята за отварянето на пристанище Варна-изток не е от сега и принципно се подкрепя от всички. Друг е въпросът обаче дали точно този момент е най-подходящият за реализирането й и как е най-добре да се осмисли новата зона, коментира генералният директор на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) Ангел Забуртов. Повод да потърсим мнението му е предложението на варненския кмет Иван Портних община Варна да придобие безвъзмездно правото за управление на част от пристанище Варна-изток с цел изграждане на нова туристическа зона. В проекта за решение, който предстои да се гласува от общинския съвет, се твърди, че теренът е освободен от пристанищни дейности. Според Ангел Забуртов това не е точно така.
„В момента тази част от пристанището е заета от оборудването на една голяма компания, която има договор с оператора на порта. Този договор е с доста дълъг срок във времето. Ако се вземе решение за реализация на проекта в предложения от община Варна вид, „Пристанище Варна“ ЕАД ще трябва да осигури друг терен за въпросното оборудване“, добави той. Забуртов обаче подчерта, че договорните отношения на оператора не са предмет на работата на ДППИ, което управлява дълготрайните активи на държавните портове.
„Въпросът е в степенуването на приоритетите. От една страна стои въпросът за развитието на туризма и промяната на облика на Варна, а от друга – необходимостта да се поддържа оборотът на товарите“, каза още генералният директор на „Пристанищна инфраструктура“. Според него, ако се приеме, че общината ще стопанисва по-добре тази част от варненското пристанище, ще я получи. Подобно решение обаче поставя въпроси, отговорите на които не са еднозначни.
„Моето лично мнение е, че ако тази зона да стане туристическа, атракционна, или както и да я наречем, тя трябва да запази морския си характер. Проектът, с който съм запознат, предвижда изграждане на две спортни игрища. Смятам, че по-удачно е да се мисли как да се направи една голяма марина, която да може да приеме, да кажем, 300 яхти, отколкото как се играе баскетбол“, добави Ангел Забуртов.
Фото: Logistika.bg