Авария и лош филтър подлуди варненци във „Владиславово“ (Снимки)
Юлия Георгиева
Авария и лош филтър създаде седмици наред проблеми на хората, живеещи в района на пощата в кв. „Владиславово“. За ситуацията сигнализира един от потърпевшите –инженер Първан Кръстев. Той посочи, че след отстраняване на голяма авария на 6 септември т.г., качеството и количеството на водата рязко се влошили. „Досега не съм имал никакви проблеми с питейната вода, но от въпросната авария е някакъв кошмар. Веднъж седмично почиствам всички филтри, цедки и прочие на смесители и душове, тоалетни казанчета, както и филтъра на водомерите“, разказва нашият читател, който ни изпрати и снимки от наносите, които се налага регулярно да почиства.
След като сигналът му бе насочен от редакцията към ВиК – Варна, аварийни екипи посетиха адреса още същия ден. При извършената проверка на място се установило, че главния водомер на блока, в който живее инж. Кръстев, е с по-едър филтър, който след аварията на 6 септември не е почистван. „Това вероятно е позволила на по-едри частици от попадналите във водопреносната система след аварията да достигнат до водомера на абоната, който живее на първия етаж. Извършена е профилактика на главния водомер на жилищната сграда на 17-и, а днес (бел. на ред. - на 18-ти декември) е подменена решетката на филтъра на главния водомер с по-ситна. С предприетите мерки се надяваме, че проблема е отстранен“, коментират от ВиК - Варна.
Оттам допълват, че след отстраняването на аварията през септември най-малко 4-5 пъти са правени дезинфекция и промиване на водопреносната мрежа. „Тъй като засегнатият участък заедно с отклоненията е около 1 километър, е възможно в ниските точки на системата да са се задържали по-едри частици от наноси.
Нееднократно екипи на дружеството са се отзовавали на сигнали на граждани от района за отваряне и почистване на филтри на водомери“, коментират още специалистите от водното дружество.
Екипите на ВиК - Варна остават в готовност да реагират и на други сигнали на граждани, които засягат водопреносната мрежа. Те могат да бъдат сезирани денонощно на телефони 510 203 или на 070011300 на цената на един градски разговор. На посочените телефони клиентите могат да подадат сигнал за авария или да се информират за такава, да проверят сметката си за вода, да направят самоотчет.