Българка чака на опашки срещу 10 евро в Италия
"24 `asa"
Чакането на опашка като начин за докарване на доходи вече се утвърди с успех в Италия. Основател на новия вид занаят стана преди няколко месеца жител на Милано - срещу 10 евро възнаграждение Джовани Кафаро чака на опашки вместо онези, които нямат време за губене.
Тези дни стана ясно, че той вече има и последователка от България. Според вестник “Република” това е 50-годишната Магдалена Щерева, която от дълги години живее в Болоня Идеята ѝ хрумва, след като прочита за историята на Кафаро по италианските медии. Магдалена е касиерка на половин работен ден и си докарва едва по 300 евро на месец, което е нищо, в сравнение с печеленото от нея преди, когато работела в стоматологичен кабинет. За да закръгля доходите си, българката започва да предлага “чакане на опашки” срещу 10 евро. Рекламира услугата си чрез брошури, разлепени из Болоня. Все още обаче тя е в началото на “кариерата” си и клиентите ѝ не са много.
Но как всъщност се ражда занаятът “чакане по опашки”, чийто основател е 42-годишният Джовани Кафаро?
Роденият в град Салерно Кафаро е с висше образование, профил комуникации, и от дълги години работи в Милано, където е директор маркетинг на фирма за облекло. През миналата година обаче фирмата му уволнява част от персонала и мести производството си в Източна Европа – практика, станала обичайна вече за много компании, които искат да спестят от разходите си. Кафаро остава без работа, но с наем, който трябва да плаща, както и ред други разноски. Оферти за други работни места няма. Джовани изпраща биографията си на поне 500 фирми. От 10 от тях получава отговор, но само 5 го викат на интервю. Никой не го наема на работа.
Въпреки това Джовани не пада духом. При поредното чакане на опашка в пощата му идва наум брилянтна идея – да превърне едно от най-омразните занимания за италианеца – чакането на опашка, в свой занаят. Според социологическо проучване загубването на работата и чакането на опашка са кошмар номер едно за италианеца.
_650x465.jpg)
Джовани Кафаро с печатна реклама на предлаганите от него услуги
Джовани отпечатва 5000 бюлетини с координатите си и ги разпространява саморъчно из десетки пощенски офиси, банки, общински служби и супермаркети в Милано. Предлага измислената от него услуга – да взема номерче и да се реди на опашка на мястото на онзи, който няма нито време за губене, нито желание за това, в замяна на 10 евро. Започват да му се обаждат всякакви граждани, бизнесмени, търговци, за които висенето по опашки е загуба не само на време, а и на пари.
Така чакането на опашка от рано сутринта става новото препитание на Джовани Кафаро. Ако е късметлия, понякога
успява с
нареждането на
една и съща
опашка да
“обслужи” дори
двама или трима клиенти накуп. На всеки от клиентите си Джовани издава квитанция за извършената от него услуга.
Професионалистът на опашката, в какъвто се превръща 42-годишният италианец, популяризира услугата си и чрез фейсбук и става все по-популярен. Един ден с Джовани се свързва дори предприемач, на когото хрумва идеята да отвори сайт заедно с него. Идеята е чрез сайта изпълняването на поръчката “чакане на опашка” да се разшири и да се поверява на няколко души. Целта е в бъдеще подобни услуги да се предлагат и в много други градове, където бюрокрацията краде голям брой часове от времето за работа на обикновения данъкоплатец.

