Битата преди дни учителка: Агресията е функция на недоизградена морална система
Кадър: Нова тв
„Тези случаи на агресия, които има и на които ставаме свидетели благодарение на медиите, са функция на едно действащо общество, което има недоизградени морална и ценностна системи”, коментира в студиото на „Здравей, България” Емилия Калоянова – учителката, която беше бита от майка на ученик.
Емилия Калоянова разказа, че освен жената, която й е посегнала, има още няколко такива родители на деца, за които е практика да нахлуват в училището по всяко време.
Припомняме, че инцидентът стана в час по английски език в СОУ „Васил Левски” в Севлиево. Учителката Емилия Калоянова твърди, че конфликтът започнал, тъй като не разрешила на детето да си тръгне от час и да говори с майка си по телефона.
„Пред очите на децата започна да ме скубе, да ме блъска в гърдите, да ме дере, да ме псува”, спомня си учителката за злополучния ден, когато била нападната по време на час.
Думите на учителката потвърждават и децата, станали свидетели на грозната сцена. След инцидента, екипът на Нова не успя да открие майката, нахлула по време на час, но успя да се срещне с бабата на детето. Тя твърди, че дъщеря й е била предизвикана, за да постъпи по този начин.
„Връщаме се назад от нормалното европейско общество на 21-ви век към номадското общество. Агресията е част от поведенческите ни модели. Обществото и институциите са дали възможност на елементарни хора да реагират в ситуации, които мислят, че са конфликтни”, коментира психологът Христо Монов.
„Думите „Не вярвам в институциите” е клише, с което оправдаваме собствената си безучастност и бездействие”, добави психологът Христо Монов.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!