Бум на рекламации след Коледа
Бум на рекламации и оплаквания след коледните празници отчитат от потребителските организации. Голяма част от жалбите са за некачествени детски играчки, информира ТВ7.
Дефектна стока или лошо обслужване по време на почивката - това са най-честите жалби след голямото коледно пазаруване. Освен загуба на време и нерви, не са редките и случаите на отказано обезщетение. След Коледа най-много са рекламациите на детски играчки. Макар и по-рядко заради по-големия контрол, при тях също се откриват дефекти.
Децата са най-нетърпеливи, а и най-разочаровани, ако подаръкът от Дядо Коледа не работи. Затова търговците съветват родителите да се уверят предварително дали няма дефекти. Трябва да сме сигурни и че са безопасни.
По закон, ако дефектът се появи до шест месеца след покупката, се приема, че той е фабричен. В тези случаи търговците са длъжни да я поправят, заменят с друга или, ако това е невъзможно, да ни върнат парите.
Можем да направим рекламация не само с касовата бележка. Търговецът е длъжен да приеме всеки документ, доказващ плащане, като например бележката от пос-терминала или фактура. Срокът за поправка на стоката е до 30 дни, но все повече търговци предпочитат направо да заменят стоката.

