Два бона заплата за автобусни шофьори в Хасково, но желаещи няма

27.09.2015 / 22:17 3

илюстрация: Булфото

 

Глад за автобусни шофьори обзе хасковския превозвачески бизнес, който масово вдига заплати, но не може да намери хора. По последни данни от хасковското Бюро по труда, за последната седмица на септември мизата за опитен автобусен шофьор е стигнала 2000 лева, но нито едно от обявените 20 работни места все още не е попълнено. И трите фирми, които са пуснали офертите, са дали срок на заявката си до края на годината, предчувствайки, че няма да намерят хора, пише "Монитор", цитирани от блиц.

„Опитните водачи са в чужбина. Тук останаха такива, които хем не могат, хем искат да работят за много пари”, коментира шефът на една от превозваческите фирми, спешно нуждаеща се от 7 шофьори за курсове в страната и чужбина. Условията са за 8-часов работен ден, но на разпокъсано време. Трудовото възнаграждение е 2 бона. Единственото изискване е документ за категории Д + E.

Колкото и да е странно обаче, шофьорите се мръщят на тези пари, макар те да са същите и при тираджиите. Според квалифицирани водачи, работата им е по-сложна, защото носят отговорност за пътниците. Освен това разписанията се спазват далеч по-стриктно отколкото при водачите на товарни автомобили. „Там може да има някоя глоба или неустойка при забавянето на товара. Тук можеш да си загубиш бизнеса, ако закъснееш” потвърди и транспортният бос. Той обаче не е склонен да изравни заплащането с европейското, каквото е най-честото искане на повечето шофьори. Според него не е реално за българските условия да се искат между 2 и 3 хиляди евро заплата. Фирмите нямало да оцелеят само да плащат осигуровките на шофьорите си.

В началото на лятото идентична ситуация имаше и при тираджиите. Тогава голяма фирма от Южна България потърси 200 тираджии със заплата между 1500 и 2500 лв. в зависимост от изпълняваните курсове - в страната или чужбина. Общо от 5 дирекции в Южна България се явили 29 души. В социалните мрежи се коментираше, че добрият тираджия струва между 3 и 4 хиляди евро, а българските работодатели няма да си намерят свестни кадри докато не спрат да се опитват с „трици маймуни да ловят”.


Коментари
Коментирай чрез Facebook
9
1
kris (преди 9 години)
Рейтинг: 392712 | Одобрение: 66947
Аз не съм по професия шофьор , макар в САЩ да имам СДЛ , т.е. професионална книжка за каране на тирове......Аз съм инженер с две висши......Енергетика и Машини  ,двигатели и автоматични устройства......Преди две години ми обещаха 1500 на месец в Делфин......Првия месец получих 900 , втория също 900 и третия си отидох от там.....Пълна скръб.....Не видях нищо ново и нищо различно от преди 25 години.....Тъпи началници , навързани като свински черва , кражби , лоша дисциплина , една крачка напред и две назад......Това ли е мечтата и място за изява на работното място ?
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама