Експерти обмислят за ново лого на България пред света, "яйце на очи" не става

05.03.2016 / 16:33 2

България с ново лого пред света. Министерството на туризма обяви конкурс за изображение, което да представя страната ни.

През 2013-та година отново имаше опит за смяна на логото. Предложеният вариант обаче претърпя неуспех."Яйце на очи" - така част от българите определиха логото, което Министерството на туризма представи официално преди 3 години. Други пък заподозряха подозрителна прилика с логото на Киргизстан, пише Блиц.

Проектът струваше малко над 1 милион лева. Под натиска на общественото недоволство изображението така и не видя бял свят, с което страната ни беше глобена от ЕК. В резултат отново се върнахме към добре познатото лого от 2003-та - оранжева роза, съобщава Нова телевизия.

Сега обаче от министерството са решили, че е време за нов туристически символ. Този път в конкурса ще могат да участват всички желаещи. А условието е съвсем просто - в логото да присъства думата "България".

„Темата и задачата е адски сложна. Работата на творците не е лека, защото за една страна обединяващият символ е нещо много сериозно”, на мнение е художникът Антон.

Антон е графичен дизайнер и художник. Разработил е свой вариант за лого на България, вплитайки вечните по думите му символи на родината. 

„В България символите са много, защото ние сме богата страна - богати на история, богати на забележителности и култура”, казва още Антон.

Според експерти в бранша ще бъде грешка, ако в новото лого липсва символът на розата.
„Над 120 години България е известна като "страната на розите". За да може да се наложи един символ на нас ни трябват 50 години. Ние имаме концепцията, която ни е дадена на готово”, казва Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

Нещо повече - "розата" трябва да съпътства чужденците, идващи у нас, на всяка крачка, твърдят специалистите.

„Да наречем основните си летища "Роза", както София - "София роуз ейърпорт". Държавните учреждения да се почистват с аромат на розата, с който държавата изобилства. Такъв да бъде ароматът на автогарата, гарата. Това е един траен аромат, който е национален символ”, казва още Румен Драганов.

Проектите за ново туристическо лого ще се приемат до 4-и април, а наградата за победителя ще е 10 000 лева. 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама