Емил Димитров-Ревизоро: Да кажат коя е рафинерията с ниски цени, да купуваме от нея

01.03.2016 / 21:19 5

Депутатът Емил Димитров-Ревизоро даде интервю за 24 часа. Ето как коментира той интересните теми с горивата и нелегалните цигари и алкохол у нас.

- Отдавна показвате едни папки с танкери с горива. Нещо случи ли се, като го правите, г-н Димитров?

- От година и половина съм в парламента. Още на втория месец показах албуми, на които има осем пристанища с кораби, заснети в реално време да разтоварват горива без никакъв контрол. Не казвам тези горива по какви цени са придобити, да не говорим откъде и как са дошли, защото са възможни всякакви трактовки.

- Направете вие една трактовка...

- Танкери влизат без контрол. И като количество, и като качество, и като произход. Дано не са горива на ИДИЛ.

Ведомствени

бензиностанции

продават

поголовно,

без да се отчитат

и без измервателни уреди, огромни количества горива, които не се знае откъде са.

Виждаме, че вече се появяват и бензиностанции, които продават на изключително ниски цени, защото били много загрижени за хората. Ама от коя рафинерия? Да я посочат. Има бензиностанции, на които по една нерегистрирана колонка работи за наши хора. Можете да я познаете - винаги на нея пише “Не работи”, “Няма ток” или има конус пред нея. А тя си работи, но за свои хора.

Сега искаме и да отворим сухоземните граници, за да минават цистерни. Това е огромна заплаха за бюджета. Нашите контролни системи не могат да обхванат морските граници и танкерите, а какво остава за сухоземните граници. Благодарен съм на колегите Менда Стоянова, Корнелия Нинова, Цветан Цветанов, Красимира Ковачка, че ме подкрепиха да запишем в закона каквито измервателни уреди има в акцизните, да ги има и в данъчните складове.

- Излиза, че легалният бизнес ще бъде натоварен заради нелегалния...

- Държавата вложи огромен ресурс, а бизнесът огромни инвестиции, за да направят складове и да сложат измервателни уреди. Обаче десетки митнически складове нямат уреди, осем пристанища нямат контрол. Ако на Балканския полуостров има рафинерия, която наистина продава по-евтино и позволява и по бензиностанциите у нас да се продава на по-ниски цени, да наредим на всички държавни ведомства да купуват от нея.

Който мине под тия цени, или се занимава с контрабанда, или с нещо друго, може би и политика, но то няма нищо общо с бизнеса.

Ако има евтина

рафинерия, да я

посочат и от

утре всички да

пазаруваме там

- Май визирате един популярен бизнесмен, който иска да става президент, така ли? Обаче КЗК видя картел в 7 други вериги...

- “Желанието за политически живот”, да го наречем засега така, е решило да намали надценката, но аз се надявам да докаже и коя е рафинерията, за да може всички да купуваме евтини горива. Представете си сега: 5 вериги бензиностанции в София се договарят да работят на цена плюс минус 10 ст. Картел! Да ги заклеймим. Е, същите тези пет вериги плюс кандидатът за президент работят във Варна, пак с марж от 10 ст. Ние тогава срещу картелите ли сме, или не сме?

- Знае ли се от когото трябва какъв е делът на контрабандните цигари у нас?

- Знае се, разбира се. И от когото трябва, и от когото не трябва. Лошото е, че не намалява толкова бързо, колкото ни се иска. А само след няколко съвместни акции на институциите този дял падна с 4-5%. Защото сега какво правим - намираме цистерна, превозваща цигари. 20 пъти е в България, на 21-ия път я залавят. Намираме частна фабрика в Луковит - успех. А останалите цистерни и фабрики си работят. Но по-важното е, че наистина се работи срещу контрабандата.

- Къде се произвеждат тези цигари, които влизат нелегално у нас?

- Много често

в нелегални

цехове близо

до границите ни

Повечето са ментета на известни марки, за да им е гарантиран пазарът. Без да се плащат акциз и данъци. Част от тях минават през нас и отиват към други страни.

- Говори се и за дистрибуция по домовете на нелегални цигари...

- Доставят се в офиси, по домове. Аз лично в такси видях един човек, който имаше мастербокс на задната седалка. Дали за него, дали за продан, не съм питал.

- Нови канали има ли, нови имена, нови схеми?

- Имената се менят, каналите остават. Мен лично ме плаши това, че

не знам какво

има в раничките

на бежанците -

цигари, наркотик,

оръжие,

със сигурност и болести. Нищо чудно да ги зареждат около Одрин, преди да влязат в България, и оттам да се разпределят в различни депа.

- Доклади и изследвания сочат, че наши цигари се изнасят за Германия и Франция там, където разликата в цените е най-изгодна. У нас пък влизат чужди.

- Това не е проблем на производителите, искам да стане много ясно. Ако наши цигари се изнесат или внесат, това не е проблем на производителя, а е проблем на нашите служби, които са ги пропуснали. У нас има и “Марлборо” - САЩ ли са ни виновни? Има и виетнамски и китайски стоки контрабанда, Виетнам и Китай ли да виним?

- Казвали сте, че има три начина за пресичане на цигарената контрабанда- лесен, труден и рационален...

- Лесният е по пътя на производителя. Трудният - да ловим дребните играчи. Рационалният е да се създаде цяла организация. Онзи ден имаше акция на ГДБОП. А защо такова звено няма в митниците? Защо няма сектори, които да събират информация и да дават идеи - да има ефективно митническо разузнаване и разследване. Защо няма център, в който и правната дирекция на митниците да си намери мястото?

- Някои упорито се опитват да намесят името на най-големия ни производител – “Булгартабак”, в контрабанда. Като депутат имате ли данни той да е съпричастен?

- Няма как да е. Дадох ви примера за “Марлборо” и САЩ, и за френски цигари и “вината” на Франция. Те ли са ни виновни, или нашите контролни органи? Пътят на цигарите, след като напуснат склада, трябва да бъде следен от тези органи. Легалните производители също са потърпевши от контрабандата. Търпят огромни загуби.

- Колко се печели от камион и каква е схемата?

- Около 100 000

лева се печели

на камион

Схемата е обичайна, при която митничари и граничари, които се познават, се разбират, че даден камион няма да се пипа. Трябват 3-4 човека на смяна, за да стане. За съжаление, има такива схеми. Не могат да се проверят всички камиони, които преминават, и,естествено, се проверяват тези, в които няма нищо.

- Не ми отговорихте за новите играчи?

- Лошото е, че всеки играе за себе си. Имената само се сменят, а това как работят, се знае. И не е трудно да бъдат разбити, ако има обща воля.

- Ще затворите ли кранчетата за нелегалния алкохол?

- При тях първото завъртане в правилната посока вече се направи. Финансовото и земеделското министерство показаха, че половината грозде отива при легалните, от които хазната печели от акциз. Там е ясно - бандерол, контрол, фискална памет. Приходите са налице. Останалата половина са резерви за повишаване на приходите. Там трябва да се съсредоточи контролът,

за да не могат

да излизат

необложени, а и

опасни ракия и

друг алкохол

в туби, шишета и в каквото се сетиш. Направихме добра крачка с промените в закона. Трябва да се продължи.

- Писахме, че жена ще наследи Танов в митниците. Ще се справи ли Розалия Димитрова, която е назначена?

- Премиерът решава. Желая им успех.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама