Ето го човекът, за когото пита цяла Варна! Проектантът на велоалеите обясни защо се правят така

15.12.2015 / 13:37 42

Веселин Златков

Проектантът на варненските велоалеи, които се превърнаха в ярък пример за неудачно градоустройствено решение, най-сетне се появи публично, за да обясни защо те се изграждат по този начин. Тодор Тодоров заяви, че по силата на съществуваща наредба, на уличните платна у нас не могат да се отделят трасета за колелета. Това била главната причина велоалеите да се прекарат по тротоарете, което пък е основната причина за недоволство от страна на самите велосипедисти.

Според него, другият проблем е в самата община, която е трябвало да предприеме градоустройствени решения, за да се предвиди за изграждането на трасетата още през 2008-2009-та, когато започнало изготвянето на заданието. Това обаче не се е случило и в последствие.

Проектантът на варненските велоалеи Тодор Тодоров, който е автор и на аналогичния проект в Бургас обясни, че по проект най-тесните участъци би трябвало да са с широчина 1 метър. Той потвърди, че при изпълнението има отклонение от предварително посочените параметри.

„Не, изграждането на тези велоалеи не е отбиване на номер“, заяви той категорично и обясни, че ако пречещата наредба бъде променена, има възможност за промяна и изграждане на нови трасета, този път на уличното платно.

По въпроса дали според него те са използваеми, проектантът заяви, че велосипедистите в крайна сметка не са чак толкова много, а пешеходците трябвало малко по малко да се научат да се съобразяват с тях.

Самият Тодор Тодоров заяви, че кара колело, но не много активно и не го използва като всекидневно средство за транспорт.

От думите му стана ясно, че неговият договор за проектиране на велоалеите във Варна не е с общината, а с фирмата изпълнител на проекта. Той беше и категоричен, че брошурите, които се разпространяваха в града и които обещаваха много по-добри и удобни алеи, са били „пожелателни“ и не са били съобразени със заданието, което той е получил като проектант.

Тодоров призна също, че премахването на отделни дървета и храсти по трасето на велоалеите е по проект, но се предвижда компенсация.

Проектантът отказа да назове сумата, платена за проектирането, под предлог, че това е търговска тайна. „Не е толкова много“, добави той.

На срещата на проектанта на колоездачните трасета с медиите, организирана доста на бързо от пресцентъра на община Варна, все пак успяха да дойдат и велосипедисти. Те бяха доста остри в критиките си към проектанта. Някои показаха и специалните си обувки, с които карат и които са направени така, че да се закачат за педалите на велосипеда.

„Когато велоалеята свършва в подлез, трябва специално да спираме, да слизаме и да вървим с тези обувки, които не са направени за това. Това означава, че който е проектирал велоалеите така изобщо не се е съобразил с това. Единственото, което правят тези алеи, е да забавят тези, които наистина разчитат на колелото като транспортно средство“, коментираха варненските велосипедисти.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
7
3
plabov1080 (преди 9 години)
Рейтинг: 48780 | Одобрение: 3990
Следващото малоумие може да бъде да се кара по велоалеите само с винетки, хахахахаа !
plabov
11
0
camellia (преди 9 години)
Рейтинг: 2849 | Одобрение: 1249
Относно обувките на велосипедистите. Ами то и в закона за движение пише, че когато велосипедист трябва да мине по пешеходна пътека, трябва да слезе от велосипеда и да премине ходейки не карайки. Така, че обувките си ползвайте на вело пистите, ако има такива. Иначе велоалеите, че са идиотски, да такива са.
41
2
motoristka (преди 9 години)
Рейтинг: 77894 | Одобрение: 36434
Едно число, основа на всичко: - За две години Китай е произвел повече цимент отколкото САЩ за целия XX век. Това са 4.9 гигатона! - Китай има 4 милиона километра асфалтирани пътища. - Имат 300 000 моста в страната, като от тях 1000 са с дължина над километър! А в 2016 г. ще построят мост до Макао!!! - Всяка година автопаркът се увеличава с 20 милиона автомобили. - Всяка година се строят по 100 летища! Всеки трети ден в годината и хоп - летище!!! - Влакът от Хуанчжо до Хуян минава за един час 236 тунела със скорост 250 км/час. - За 30 години Китай е увеличил жилищната площ в страната 8 пъти! - След 10 години в Китай ще има 220 града с население над милион. И всичко това се основава на едно само число. От 2000 година досега в Китай са разстреляни 10 000 чиновника. Та това е числото - 10 000. За България ще стигнат и 1000.
Минусите от троловете, потвърждават правотата на написаното! :)
38
0
Бобоц (преди 9 години)
Рейтинг: 5532 | Одобрение: 1927
Цялата работа е мижи да те лажем -има пари за харчене и нашите хора трябва да ги усвоят.а този глупак хабер си няма от велоалеи няма да се учудя ако е общар или дърводелец но наш човек

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама