Facebook обясни защо е въвел бутона за безопасност само в Париж

17.11.2015 / 00:07 0

След терористичните атаки в Париж над 4 млн. души се отбелязаха „в безопасност” 24 часа, след като най-голямата социална мрежа в света Facebook активира инструмента „Проверка за безопасност” (Safety Check).

Много потребители обаче разкритикуваха сайта и питаха защо свойството за търсене на хора при такива ситуации е било на разположение при това терористично нападение, но не и при други инциденти на насилие, предаде CNN и money.bg.

Сред най-често даваните примери бе атентатът в ливанската столица Бейрут, който се случи ден преди парижките атаки и отне живота на над 40 души и рани 200 други.

Самият Марк Зъкърбърг промени профилната си снимка в социалната мрежа със знамето на Франция. Като коментар под нея той написа:

„Много хора с право попитаха защо включихме “Safety Check” („Проверка за безопасност”) за Париж, но не и за бомбардировките в Бейрут и други места.

До вчера политиката ни беше да активираме бутона само за природни бедствия. Точно променихме това и планираме да активираме „Проверка за безопасност” за повече бедствия, причинени от човека”.

„Благодаря на всички, които се обърнаха с въпроси и притеснения относно това. Прави сте, че има много други важни конфликти в света. Еднакво се грижим за всички хора и ще работим усърдно да помогнем колкото можем на хората, страдащи в тези ситуации”, уверява Зъкърбърг.

Социалната мрежа разкри за първи път опцията през 2014 г. и преди случая от петък я бе използвала пет пъти – все за природни бедствия.

Вицепрезидентът на Facebook Алекс Шулц поясни: „Трябва да има първи път при опитването на нещо ново, дори и в сложни и чувствителни времена, и за нас това беше Париж. Избрахме да активираме „Проверка за безопасност” в Париж, защото наблюдавахме голяма активност във Facebook, докато събитията се разгръщаха”.

Опцията „Проверка за безопасност” по принцип работи така: Facebook пита потребителите дали са в безопасност в зависимост от местоположението им. Тази информация може да бъде публикувана на нечий профил или да бъде оповестена, когато се използва свойството “Nearby Friends” („Приятели наблизо”).

Хората могат да отбележат себе си или други приятели като „в безопасност”, „в опасност” или „извън областта”. Статусите се появяват като известие в акаунтите на приятелите им в социалната мрежа и в техния нюзфийд.

Според Facebook 360 млн. потребители са получили известия, че техни приятели в сайта са били добре след атаките във френската столица.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама