"Флагман": "Кауфланд" се извинява за червей в месото (фото)
Младата жена е подала сигнал до БАБХ, очаква резултатите
Потресаващо откритие направи бургазлийка след покупка на месо от "Кауфланд"., пише flagman.bg/ Тя публикува информацията в блога си и с това взриви социалните мрежи.
Ето и пълния текст от блога:
"Не знам дали за добра или за зла участ се случи точно на мен. В сряда, 11 декември, купихме от “Кауфланд” в Бургас около 300 гр. телешки шол, който обикновено после разделяме на порцийки и го замразяваме за децата. Вкъщи го прибрах в хладилника така, както си беше в пликчето, и на следващия ден вечерта съпругът ми го извади, за да отреже две резенчета за вечерята на малките и да замразим останалото. И от пликчето, заедно с месото изпадна едно тънко, червено, кръгло и съвсем живо червейче, дълго около 3 см! Дори на снимките е в различна поза, защото с въртеливи движения и явно постоплено, бързо се придвижаше към месото, докато се опитвах да го снимам.
Естествено, месото не го изядохме (май дори не ми се яде месо за известно време), и на следващия ден подадох сигнал на телефона на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ). Пределно ясно ми е също така, какво понякога се крие в храните, които ядем и купуваме, дори когато четем етикетите или се доверяваме на известни марки и производители. Дори съм писала по въпроса в статията за българските бебешки пюрета.
Но все пак се питам, редно ли е в телешки шол, купен от витрината за прясно месо на “Кауфланд” на цена 15, 99 лв. за кг, да има точно 3 (да, три!) вида антиоксиданти – аскорбинова киселина, натриев аскорбат и натриев цитрат?! (забелязах го чак на етикета на пликчето). И като “бонус” – голям жив паразит! Какъв контрол всъщност минават храните, които после купуваме? Какво месо ядем? И на кого вече може да имаме доверие, след като една толкова голяма и известна верига ни продава подобна стока?
Колко пъти ви се е случвало да закупите отнякъде храни с качество, което не отговаря на цената и описанието? Или просто с недопустимо качество? Или направо “менте”, пита бургазлийката.
РР. Ще съм благодарна ако някой по-запознат от мен “разпознае” паразита от снимката, според моите скромни проучвания вероятно е вид глист (хелминит). И за Бога, не опитвайте суровата кайма когато правите кюфтета, е нейният послепис.
Ето и развитието след публикацията на младата майка:
"Неочаквано и за самата мен, постът “Какво има в месото на “Кауфланд?”" събра за по-малко от 2 дни близо 45 000 прочита, над 100 коментара, над 4000 споделяния във Фейсбук и поне десетина из разни информационни агенции и сайтове.
При подобен интерес, съвсем очаквано получих много обвинения, че случаят е скалъпен, че снимката е монтаж, че съм платена от конкуренцията за антиреклама, че си генерирам трафик за блога, че съм лъжкиня и други още по-лиценеприятни епитети. На всички бих отговорила само, че написаното в блога през годините от съществуването му, говори достатъчно ясно и за него, и за мен като личност.
Обадих се отново на телефона на БАБХ, от където ме уведомиха, че имат срок от една седмица, за да проверят сигнала, а резултатите от проверката мога да получа само на място при тях. Червейчето също трябва сама да занеса в лаборатория и евентуално да платя разходите по изследването. Въобще процедурата е в максимално “улеснение” на потребителя… нейсе!
Между другото се изразиха различни мнения какво точно е то, май се доближава най-много до червен калифорнийски червей. Какъвто и да е, остава въпросът какво търсеше в месото ни.
В коментарите под поста получих съобщение и от “Кауфланд” България:
Kaufland Българиядекември 14, 2013 в 17:18
Здравейте!
Името ми е Петя Кятовска и съм Ръководител отдел Клиентски маркетинг в Kaufland България.
От тази позиция си позволявам да Ви пиша, тъй като аз отговарям за комуникацията с клиентите.
Видяхме Вашата публикация случайно и бихме искали да се извиним за неприятната ситуация.
Вашето оплакване е много важно за нас и предприехме незабавна проверка по случая.
Бихме искали да се извиним за тази неприятна ситуация лично, ето защо Ви молим да се вържете с нас на имейлservice@kaufland.bg или да ни се обадите на безплатния клиентски телефон 0800 12 220 в понеделник.
И ще им изпратя този отговор:
Уважаема г-жо Кятовска,
Благодаря Ви за навременната реакция и за извиненията.
Най-доброто лично извинение за мен и за потребителите на Вашите хипермаркети, ще бъде да следите по-строго за качеството на продуктите, които предлагате. Да подбирате щателно доставчиците си, да се държите честно и коректно с клиентите си и да въведете в магазините си политики, които им гарантират закупуването на истински пресни, проверени и качествени стоки. Както приляга на една германска верига, макар и на българска почва.
От това ще спечелим всички!
С уважение,
“За близнаците”
Това засега", пише авторката в блога си.

