Глобалната онлайн търговия ще достигне 5% до 2016 г.
Глобалната онлайн търговия ще достигне 5% до 2016 г. Магазините ще създадат собствени сайтове за пазаруване. Това твърдят експерти от Kantar Wolrdpanel, която представлява компания за пазарни проучвания, предаде „Ройтерс“. Според техни проучвания в момента електронната търговия възлиза на 3,7% от всички продажби на бързооборотни стоки като храни, напитки и продукти за лична грижа.
Експерти от компанията са на мнение, че по-добрата електронна търговия може да спести пари на компаниите, стига те да заложат на по-целенасочен маркетинг, включително чрез социалните медии.
От друга страна представители на индустрията твърдят, че производителите отлагат иновациите заради по-малките обеми на продадените стоки в интернет, пише Ройтерс.
Производителите на храни се опитват да се адаптират към света на интернет и трябва да инвестират в по-разумно опаковане, дигитално представяне и по-добри вериги за доставки, за да се възползват от дългосрочните ползи от всичко това.
Припомняме, че по време на скорошна среща на Consumer Goods Forum (CGF) в Париж, вицепрезидентът по консумативите на Amazon Дъг Херингтън "смъмри" останалите представители на индустрията за начина, по който представят стоките си.
„Това е място, където трябва да бъдете лидери, а вместо това откривам, че трябва да правим иновации от ваше име“, обясни той.
Според него един от най-големите проблеми на компаниите е фактът, че част от стоките пристигат при потребителите в непривлекателен външен вид.
„Първият момент на истината за клиента не е това, което вижда на сайта, а това, което пристига в дома му“, заяви вицепрезидентът на Amazon.
„Повечето производители на хранителни продукти остават „сериозно неподготвени за онлайн търговията на дребно“, твърди пък анализаторът на Rabobank Джон Дейвид Рог.
По думите му те трябва да увеличат продуктовия си асортимент, тъй като онлайн купувачите са по-склонни да търсят неща като „органично кисело мляко“ и „хляб без глутен“.
Iglo Group, която се надява, че нейните замразени храни ще генерират 25% от онлайн продажбите ѝ до 2017 г., заяви, че променя имената на продуктите си и информацията за тях, докато тества промоциите, които да засилят покупките.
„Ако поставите грешните думи в началото, някой, който има достъп през мобилен телефон, може просто да види „замразен грах“ и няма да има идея за какъв размер опаковка става дума, за това дали в него няма и сладка царевица, дали не става дума за грах с моркови или е просто грах“, коментира генералният маркетингов мениджър на компанията Черил Калвърли. Затова и това наистина е нов пазар, на който всеки опитва нови неща.
Някои производители залагат на собствени онлайн магазини, но това важи преди всичко за нишовите бизнеси. Компании като L'Oreal, Nestle и Procter & Gamble продават малки количества широко използвани продукти като козметика, кафе, шоколад и шампоани директно.
Марката Nespresso на Nestle е необичаен пример, тъй като 60 на сто от продажбите ѝ са от личния ѝ уебсайт. Най-големият производител на храни в света - Nestle, който генерира около 3-4% от продажбите си онлайн, твърди, че е създал специални имена и описания на продуктите за онлайн представянето им. Освен това залага на по-красиви изображения и на видеа, които отвеждат към сайта за продажби на дребно, но въпреки това компанията стъпва предпазливо напред.
Фабио Васирка, управляващ директор на отдела, отговарящ за потребителските стоки и услуги в Accenture, твърди, че с онлайн миграцията на магазините маржовете ще се подобрят въпреки по-широкото предлагане. По думите му онлайн пространството е огромно, така че вероятно ще има много повече продукти.
Но по-евтиният дигитален маркетинг, неограниченото пространство и премахването на част от таксите, плащани на търговците, може да намали разликата между тях и стартиращите фирми, които се харесват на по-младите потребители.
Анализаторите от Bernstein Research предупреждават, че това може да коства печалбите на компании като Campbell Soup и ConAgra Foods. Докато производители на замразени храни като Iglo, Nestle и Unilever биха могли да спечелят от домашните доставки, създателите на сладкиши като Mars и Mondelez International вероятно ще започнат да страдат от факта, че онлайн купувачите устояват на импулсивното пазаруване.
Някои вече се насочват активно към дигиталното пространство. L'Oreal наскоро назначи директор, който да ѝ помогне да се разрасне онлайн, особено в Китай, където интернет пазаруването скоро може да носи 10% от всички продажби на пазара на масови стоки.
Миналата година Heineken пусна „the Sub”, домашен диспенсър за бира, който може да бъде поръчан от сайта на компанията. През януари производителят на алкохолни напитки Pernod Ricard разкри новата си инициатива, наречена „Project Gutenberg”, която ще позволи на потребителите да поръчват и спиртни напитки онлайн.
Високите цени на доставките обаче представляват сериозна пречка за фирмите, които правят евтини стоки. Това не означава, че бизнесът с евтини продукти не може да процъфтява онлайн. Coca-Cola направи огромен напредък в дигиталните мрежи, включително Facebook, където френското ѝ подразделение миналата година проведе кампания, за да увеличи продажбите си. Компанията разкри, че е спечелила по 2,74 евро за всяко евро, което е инвестирала. еcon.bg