Гуцанов: До края на годината трябва да започне укрепването на Трифон Зарезан
Юлия Георгиева
До края на тази година укрепването на свлачището на Трифон Зарезан трябва да започне. Какъв ще е подходът, тъй като свлачището е активно, ще се реши съвсем скоро. В петък на посещение във Варна ще бъде министърът на регионалното развитие и благоустройството Десислава Терзиева. Това коментира пред туристическият бранш варненският депутат от БСП и председател на Парламентарната комисия по регионална политика и местно самоуправление Борислав Гуцанов. Заедно със зам.-премиера Даниела Бобева и зам.-министъра на икономиката Бранимир Ботев те се срещнаха с туристическия бранш, за да обсъдят с какво правителството може да съдейства и какво е свършило до момента за по-успешен летен сезон. Инфраструктурата е един от ключовите моменти и в тази връзка Гуцанов допълни, че с помощта на държавата след края на лятото се планира основен ремонт на пътя Варна – Златни пясъци.
„Проектирането на панорамния път започна, вложени са 16 млн. лв., като се надяваме до края на годината да стартират същинските строително-ремонтни дейности. За интермодалния терминал правителството отпусна 15 млн. лв. и развитието на този проект остава приоритетно за нас. Относно интегрирания градския транспорт - там всичко зависи от общината, но ние сме готови да съдействаме при нужда. Според мен трябва да остане балансът между частния и общинския превозвач, тъй като през годините този модел на работа е доказал, че е успешен“, сподели Борислав Гуцанов.
Със Закона за Черноморското крайбрежие пък се дава решение на проблема с малкия брой концесионери на плажове. „Само 58 са отдадените на концесия плажове от общо 208. Сега, с новия закон, плажовете ще бъдат разделени на по-малки парцели, ще бъдат с различни цени, така че да се привлекат повече концесионери“, коментира варненският депутат. Ако повече плажове намерят стопани, то те ще бъдат и поддържани, и почистени, и обезпечени със спасителни постове, коментираха от туристическия бранш.
За да бъде успешен туристическият бизнес обаче и местната власт следва да бъде по-активна. „Общинските съвети също трябва да отделят пари за реклама“, коментира Гуцанов.