Гуцанов: Варна минава в нов етап на развитие с новото пристанище

27.04.2014 / 15:06 14

Веселин Златков

Новата атракционна зона, в която ще бъде превърната старата част на пристанище Варна – Изток ще има цялостен проект, който ще трябва да бъде спазван, независимо дали обектите там ще се изграждан от държавата, с публично-частно партньорство или като частна инвестиция. Това обяви министърът на транспорт Данаил Папазов на среща с варненската морска общественост. Той представи пред тях условията, които държавата поставя пред участниците в конкурса за проектиране на нов интермодален терминал на порта, както и за отварянето му към градската част на Варна.

Най-големите проектантски бюра в Европа проявяват активен интерес към процедурата, която стартира следващата седмица, сподели министърът. Една от причините е, че такова мащабно обновяване на пристанище не се случва често, което дава уникален шанс на Варна да премине на съвсем ново и далеч по-високо ниво на развитието си, подчерта от своя страна варненския народен представител Борислав Гуцанов, който се включи в презентацията. Той постави на едно ниво по стратегическо значение изграждането на газопровода „Южен поток“ и мащабната реконструкция на варненските морски терминали. Гуцанов също така благодари на морския бранш за усилията, които след дълги години труд и спънки най-сетне ще дадат резултат.

Интермодалният терминал няма да има връзка с настоящата пътна инфраструктура, а ще бъде създадена изцяло нова за поемане на целия трафик към и от него. Така камионите със зърно вече няма да задръстват улиците на Варна през лятото, стана ясно от думите на транспортния министър Данаил Папазов. 610 декара ще бъде тиловата част на новия терминал при Максуда, като държавата поставя някои от разработките, вече направени от японски специалисти като условия за  проектантите. Ще бъдат изградени 5 корабни места – 2 за обработка на контейнери, 2 за обработка на зърно и 1 за смесена обработка. Министър Папазов уточни, че в тиловата част ще бъде изграден 150 хил. тонен силоз с директна поточна линия. Терминалът ще има дълбочина пред кейовите места от 12,5 метра, като така оптимално ще се използва лимита на Канал 1, през който ще преминават корабите, обясни министър Папазов.

Колкото до архитектурата на бъдещата атракционна зона, на пристанище Варна Изток, тя ще се основава на анфитеатрален принцип, като няма да има постройки на повече от три етажа. Между идеите са изграждане на плаваща сцена, на голяма концертна зала, но преди всичко се държи на нов пасажерски терминал, който ще заеме 7 – 10 кейово място. Заедно с преместването на пристанището ще бъдат направени сериозни изменения и ж.п. инфраструктурата, за да се постигне комплексен ефект от новите възможности за обработка на товарите, движещи се по море.

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама