Има ли някаква връзка между Баба Ванга и двете рисунки, намерени във Франция ?
Двете рисунки, намерени между страниците на една книга, собственост на Гийом, които събудиха любопитството и желанието да се намери обяснение на загадката
Невероятно, но факт !Между двете истории няма връзка : едната се случва в България, другата – във Франция. Въпреки това явно нещо ги свързва !
Тази история започвапрез 70- те години в България.
Група от пет човека става свидетел на странно светлинно явление върху скала. Разказът на петиматазвучи сюрреалистично. Още повече, че свидетелите не са случайни : Баба Ванга,българска гадателка, добре известна по това време в Източна Европа, предрича,че на 5 май ще се случи знамение. Тя казва на племеницата си Красимира : « Заради небесните тела. Трябва да гледате първите лъчи на Слънцето и Луната », но не дава повече обяснения.
Баба Ванга описва много точно мястото, което изследователите намират без никаква трудност. Трудно може да се повярва в това, което се случва по-късно.
Свидетелите разказват, че един слънчев лъч заиграва по соларните кръгове с големина на малка чинийка от сервиз за кафе и започва да се движи по тях, описвайки светлинен триъгълник, обърнат с върха надолу.
Тази игра на светлината по т. нар. “соларни кръгове »продължава около двадесет минути . Но най-невероятното започва вечерта,когато припървите лунни лъчи на скалата сеоткрояват два силуета. Очевидците разказват, че скалата светнала някак отвътре като екран на стар телевизор, а фигурите се откроявали така релефно на скалата,сякаш щели да се отлепят от нея.
Ето как те описватсилуетите :
(Цитатот изданието на френски език на « Baba Vanga, la plus grande médium duXXème siècle »- « Баба Ванга, най-голямата пророчица на XX век » на издателство Astrée, стр. 125)
« Отляво на скалата на преден план в цял ръст стоеше старец с дълга до земята роба. В дясната си, протегната напред ръка, държеше някакъв предмет - нещо кръгло като топка, но не беше топка, по-скоро някакъв непознат уред. На по-заден план, но по-горе и по-вдясно стоеше втората фигура която приличаше на фараон. Това беше млад мъж, който седеше в нещо като кресло, с прибрани един до друг и спуснати надолу крака и ръце, положени на облегалките на стола. На главата си имаше висока шапка, на която от двете страни над ушите стърчаха издатъци като антени. »
(В някои разкази шапката се нарича « пшент », а за първиясилует се казва, че имал дълга до раменете коса.)
Рисунка с подписа на Friedrich Schmidbauer/ Фридрих Шмидбауер « Силуети »
Историята продължававъв Франция вече в началото на 21 век. Две рисунки, особени по своя стил, биватнамерени в една книга, сякаш някой ги е скрил там преди години. Ако в началотоможело да се помисли, че става дума за обикновени рисунки на някакъв художник,по-късно се изяснявао, че такъв художник на име Фридрих Шмидбауер просто несъществува. През 2014 година историятапридобива нов обрат, когато по случайност се прави връзка между мистериознатаистория в България и намерените във Франция рисунки. Поразително е, чеописанията на светлинните силуети съвпадат в много отношения с главнатарисунка, от 15 до 20 са точните съответствия според различните устниописания : позата на силуетите, положението в пространството, отделнидетайли, всичко, общо взето, доста съвпада. Трябва да се отбележи, че нищо несе споменава за обстановкана, както и за предмета, който държи първият правсилует, в дясната си ръка. Що се отнасядо втората рисунка, има сходство, но то е по-неуловимо.
Рисунка с подписа на Friedrich Schmidbauer/ Фридрих Шмидбауер – « Луноход »
Да не забравяме, чеБаба Ванга подчертава : те ще станат очевидци на явленията, « заради небесните тела ». На рисунката севиждат Слънцето, Луната и Земята, разположени в триъгълник, обърнат с върханадолу, който напомня на « соларните кръгове », описани от групатаочевидци. Неможе да не направи впечатление, че никъде в описанията не се споменава залуноход, който пък е основният обект във втората рисунка.
На гърба на двете рисунки се вижда името и адресът на болницата в Роаян
Какво представляваттези две рисунки ? Невероятна случайност или все пак има някаква взаимовръзка ? Не може да се отрече, чевероятността да се направи подобна рисунка с такава точност е близка до нулата.Трудно е да се каже обаче кога са направени рисунките. Вероятно между средатана 70- те и средата на 80- те години, т.е. по времето на историята, случила сев България. Много интригуващ е и фактът, че рисунките са направени наоригинална хартия на болницата в Роаян (Франция). Кой е Фридрих Шмидбауер ? Защо е направил тези рисунки ? Как теса се оказали в тази книга ? Какво означава текстът, над който се намира« golden spitz », както авторът го е назовал. Какъв е този луноход ? И преди всичко каквиса тези тайнствени силуети, най-напред описани от Красимира и нейните приятеликато светлинни силуети, и нарисувани от Фридрих Шмидбауервъв Франция.Може би става дума за медиумни рисунки. Сигурно ФридрихШмидбауер ги е нарисувал без задължително да разбира тяхното значение, воден от силнаинтуиция или в бидейки в особено състояние, което пък обяснява някоиекстраполации и несъответствия (обкръжаващатаобстановка, предметът, който първият силует държи в лявата си ръка, луноходът, лунатакато гледна точка за наблюдение…, които са нарисувани, но за които очевидците не говорят.) Оригиналните рисункисе намират във Франция. Все още никой не е намерил каквото и да било обяснениена тази загадка.
Гийом/Guillaume,