Изпълнителният директор на Flydubai разкри нова версия за падането на Боинг-737-800: Причината е...

19.03.2016 / 14:35 0

Кадър Youtube

 

Пилотът бил опитен, но кацал за първи път в Ростов на Дон. Не е имало взрив на борда, уверява шефът на Flydubai

Изпълнителният директор на Flydubai Гейт ал Гейт е заявил пред журналисти, че ако времето е било лошо, самолетът нямало да лети над Ростов на Дон и да се опитва да кацне от втори опит. Той също така изключва възможността на борда на самолета да имало взрив, съобщава РИА Новости, цитирана от Блиц. Ръководителят твърди още, че екипажът на самолета не е подавал сигнал за бедствия в хода полета.
Гейт разказва, че пилотът на разбилия се самолет има зад гърба си почти 5700 летателни часов, което го прави опитен летец. Самолетът е бил произведен през 2011 година, а последният му преглед е извършен на 21 януари.

„Първите резултати от нашето разследване на инцидента ще бъдат публикувани до края на месеца”, казва още Гейт ал Гейт.

Причина за катастрофата на дубайския самолет, разбил се при кацане в Ростов на Дон, може да е била въздушна яма, в която попаднала машината. Това каза по телевизия НТВ губернаторът на Ростовска област Василий Голубев. По думите му в момента на падането на боинга поривите на вятъра са били около 20 м/сек, била е обявена повишена опасност.

Губернаторът подчерта, че при такива метеорологични условия решението за кацане се взима от командира на екипажа.

Ситуацията с падналия самолет коментира и 80-годишният новосибирски ветеран от гражданската авиация Борис Степанов. 

„При сложни условия самолетът каца под ъгъл. На тях са им дали разрешение за кацане и не са ги отпратили на резервно летище. Също така и да няма добра видимост, на бода има много навигационни прибори, по които пилотът може да се ориентира. Нека не забравяме, че самолет „Боинг” се управлява от двама пилоти. Капитанът е длъжен да преценява визуално ситуацията, а вторият пилот нито за миг не изпуска приборите от очи и се ориентира по тях”, казва Степанов за технологията на кацането. 

Ветеранът обаче споделя още, че силен порив на вятъра може да изиграе лоша шега на всеки пилот.

„Силен вятър в критичен момент може да изиграе лоша шега на всеки пилот. И докато човек се ориентира, ще мине още време. А именно времето е дефицит при екстремна ситуация”, казва бившият пилот. 

Интересен факт е този, че кипърският пилот на самолета Аристус Сократус е кацал за първи път на летището в Ростов на Дон. 

„Летището в Ростов не е лесно за кацане, но преди полет всеки пилот получава подробен инструктаж и е напълно запознат какво го чака. Затова ще кажа, че според мен основна роля за трагедията е изиграл именно човешкият фактор”, завършва Борис Степанов.

Припомняме, че трагедията стана днес в 3:41 часа местно време на летището в Ростов на Дон. Идващият от Дубай самолет „Боинг-737-800” заради сложни атмосферни условия не успял да се приземи при първия са опит. След това дълго време кръжал над летището, очаквайки подобрение на времето. 

Самолетът е паднал при втория се опит да се приземи. На борда е имало 55 пътници и 7 членове на екипажа, като всички са загинали.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама