Как гласувахме на референдума (графика)

25.10.2015 / 20:33 0

илюстрация: Би Ти Ви

 

Електронното гласуване е било подкрепено от над 70% от упражнилите правото си на вот на референдума, което означава, че въпросът промени в изборното законодателство най-малкото ще бъде отнесен към Народното събрание, предава Би Ти Ви.

Особено силна е била подкрепата в градовете, докато в селата лагерът на "не"-то печели 42%. Поддръжниците на електронното гласуване са били избирателите със средно или по-високо образование, над 70% от тях са за. 54% от хората с основно или по-ниско образование обаче са гласували с не.

Най-активни в референдума са били избирателите на Реформаторскя блок – 92 от тях са участвали и в референдума, и на ГЕРБ – 90%. При БСП процентът е 82. Най-ниско е участието в допитването при избирателите на ДПС – 48.

Ето и какво предаде Нова тв преди малко: 

За дистанционно гласуване по електронен път на референдума са гласували 35 на сто. 

46,5 процента е била избирателната активност при гласуването за кметове и общински съветници, съобщи Нова телевизия.

От участвалите в референдума 71% са казали „Да”. С „Не” са отговорили 27%. Тези резултати обаче остават без особено значение, защото референдумът е неуспешен заради избирателната активност. 

Това е с 14 и половина процента по-малко от активността на последните парламентарни избори. А условието референдумът да е валиден е на него да са гласували повече, отколкото на последните избори


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама