Как може да се отрази катастрофата на Galactic върху империята на Ричард Брансън

09.11.2014 / 21:00 0

Катастрофата на космическия апарат Virgin Galactic и смъртта на един от пилотите ѝ попадат в сърцето на противоречията в сложната империя на Ричард Брансън Virgin, пише Financial Times. От изданието предупреждават, че негативният имидж на бранда, който е изключително свързан със самия Брансън, може да се отрази върху представянето на всички компании с марката Virgin. 

Структурата на Virgin

От 80-те бизнеси, носещи името Virgin, които работят в сектори като транспорт, туризъм,  увеселителен бизнес, телекомуникации и медии, по-малко от половината са непосредствена собственост на Virgin Galactic Holdings (VGH). Компаниите с името Virgin, които са част от холдинга, реализираха приходи от 15 млрд. паунда през миналата година, но това има малко общо с представянето на холдинга. VGH притежава 27% от 12-те най-доходоносни компании Virgin. А те не са дори най-значителните инвестиции инвестиционното ѝ портфолио.

Virgin Money, която се подрежда на 12-то място по приходи в холдинга, формира 15% от портфолиото ѝ, следвано от Virgin America с 10%, Virgin Active, Virgin Atlantic и Virgin Mobile France. VGH реализира значителна част от приходите си не от паричните потоци от инвестициите си – особено предвид това, че голям брой от тях не са на печалба – а от таксите, които компаниите плащат за използване на името Virgin. Така богатството на фамилия Брансън зависи от стойността от бранда Virgin, който е близко свързан със самия сър Ричард.

През последните години приходите от авторски права за използването на бранда Virgin са нараснали значително заедно с дела им в инвестиционното портфолио на VGH. Приходите от бранда са 120 млн. паунда годишно, а самият той се оценява на около 1 млрд. паунда и по този начин е съществена част от стойността на VGH, чиято пазарна стойност е 5-5.5 млрд. паунда.

Опасения от спираловиден ефект

"С всеки ден, с който Ричард остарява, въпросът с бранда Virgin става все по-голям, защото той е изключително свързан с него", казва Джез Фремптън, главен изпълнителен директор на Interbrand, консултантската агенция на бранда, цитиран от Financial Times. От 2005 г. Брансън, който сега е на 64 години, престана да се занимава с оперативното управление на VGH, за да се фокусира върху благотворителните си дейности и космическия туризъм.

Още по-голям въпрос пред VGH и компаниите с бранда Virgin е какви щети върху групата ще окаже фаталната катастрофа, случила се миналата седмица. От Virgin America са изрични по въпроса. "Брандът Virgin не е под наш контрол и негативната публична рекация за действията му може да окаже отрицателен ефект върху бизнеса ни", предупреждават от комапнията в обръщението си за първичното публично предлагане. След последните събития Galactic може да окаже обратен ефект върху стойността на бранда, от който зависи цялата структура на VGH.

С Virgin Galactic Брансън се стреми не просто да изпрати хора в космоса, но и да увеличи възможностите за бранда си, както и финансовите му възможности. В последните години компанията се фокусира върху плановете за разришяване в Северна Америка и се надяваха да използват Galactic като начин да подобрят представянето на бранда в страна, в която Ричард Брансън се опитва да се популяризира. Спорно е дали катастрофата на летателния апарат няма да окаже негативен кумулативен ефект заедно с предишни неуспешни опити на компанията да повиши популярността на Virgin в САЩ и да намали приходите от авторски права на VGH. Financial Times предупреждава, че именно компанията, с която Брансън се стремеше да реализира мечтите си за полети в космоса, може да се окаже провалът, който да унищожи цялата структура, чрез която той може да ги постигне.

 

capital.bg

 

снимка: Ройтерс


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама