Китай има потенциал да ускори транспортните ни проекти

27.01.2014 / 15:33 2

Китайски фирми са готови да изградят автомагистралите „Черно море“ и „Хемус“, както и тунела под Шипка. Те имат огромен потенциал за това, като само едно от държавните дружества, проявили интерес към тези мащабни инфраструктурни проекти, има годишна печалба от 100 млрд. долара. Това каза на среща с ръководството на Националния съюз на превозвачите – Варна народният представител от Коалиция за България Борислав Гуцанов. Той обаче подчерта, че е готов за по-подробен коментар по темата след изборите за депутати в Европейския парламент. Социалистът коментира също, че вече има общо четири срещи на високо ниво на премиера Пламен Орешарски, председателя на НС Михаил Миков и на президента Росен Плевнелиев с колегите им от Китай, което показва ясно желанието за сътрудничество. Гуцанов обаче беше категоричен, че дори да има желание от китайска страна да бъде взето на концесия пристанище Варна, това няма как да стане, защото и двете основни части на порта – Изток и Запад – няма да бъдат концесионирани.

Депутатът от БСП обясни, че е възможна някаква форма на сътрудничество на държавата с частен инвеститор по изграждането и експлоатацията на новия контейнерен терминал във Варна. Той със сигурност ще предхожда освобождаването на пристанище Варна – Изток от контейнери и превръщането му в нова градска зона. Държавата през тази година отпуска общо 115 млн. лв. за проектиране преместването на порта и начало на строителството на терминала. „За съжаление, това са пари от държавата, защото предишното управление спря Японския заем, който вече е безвъзвратно изгубен“, коментира Борислав Гуцанов. 

Варненският депутат даде още примери за спрени от правителството на ГЕРБ проекти, които сега получават „зелена светлина“. Във Варна отново започва изграждането на факултет по фармация. Друг „размразен“ проект е възстановяването на пътя през свлачището „Трифон Зарезан“. За сметка на това, в транспортната сфера са спрени необмислени промени, като например издаването на фискални бонове при купуването на билет за автобус и пререгистрацията на автомобилите с газови устройства. 

Гуцанов и превозвачите са единни за летището и транспортния проект
Националният съюз на превозвачите, който беше инициатор на срещата с Борислав Гуцанов, постави пред него общо 15 въпроса, като по много от темите веднага стана ясно, че съществува консенсус. Една от тях е пълната подкрепа за община Варна при реализацията на проекта за интегриран градски транспорт. По други обаче вижданията се разминаваха. Народният представител не се съгласи с идеите за възстановяването на спасителния кораб „Перун“, което се иска от съюза. „Разбирам носталгията по този кораб, аз също съм бил на борда му, но държавата няма средства за това“, коментира Гуцанов. Той беше категоричен, че ще бъде намерен друг начин за осигуряване на кораби, които да осигуряват сигурността на море. Съгласие между превозвачите и народния представител имаше и по отношение необходимостта летище Варна да стане значително по-атрактивно, включително с намаляване на летищните такси. Той определи отношението на Австрийките авиолинии, които поддържат прекалено високи цени за полетите до тук, като арогантно и дискриминационно. Според депутата, важно е община Варна, като представител на местното самоуправление също да заеме твърда позиция по този въпрос.


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама