Клиенти на мебелен магазин във Варна оставили близо 10 000 лева капаро преди месеци за мебели. Още ги чакат
Недко Петров
Клиенти са дали хиляди левове капаро за мебели на собственика на фирма „Сторай“ преди месеци, но стоката още не е доставена. Поради тази причина днес над 10 души окупираха магазина на въпросната фирма, която е дистрибутор на "Арон" за Варна. Любопитно е, че от снощи магазинът в "Аква център" до "Метро" е спрял да работи и в него няма служители, видя репортер на petel.bg. Вратата обаче е отключена, достъпът е свободен за всеки и хората стоят вътре повече от 6 часа. Някои от клиентите бяха дошли чак от Балчик, за да си търсят парите.
Очакващите своите мебели са дали капаро между 200 и 2250 лева, а общата сума е около 10 000 лева. Един от тях е броил парите още на 1 април, другите - през май, юни и юли. Според показаните договори срокът за изпълнение е 45 дни, а след това за всеки просрочен ден се начислява лихва от 0,03%.
През последните месеци клиентите са разговаряли няколко пъти по телефона с шефа на „Сторай“, който вежливо ги успокоявал да изчакат още няколко дни. За последно с него са се свързали семейство Атанасови, които са оставили капаро от 2400 лева за кухненско и спално обзавеждане на стойност 6850 лева. „Обадих му се във вторник вечерта. Каза ми, че ще ни изпълни поръчката скоро и отделно ще ни компенсира. На другата сутрин телефонът му вече бе изключен“, разкри г-н Атанасов.
Бащата на три деца Ивайло Василев пък си е платил накуп 600 лева за секция. „Да ми върне парите или да я достави. Лихви не искам. С подобен символичен процент сами изчислете каква поръчка трябва да се направи, за да са изгодни“, уточни Ивайло.
Поръчаните секция и портманто са стрували на Цветанка Кънчева 800 лева. „Разбрах, че мебелите на всички нас стоят на гара Яна, тъй като не са платени на „Арон“ и в момента текат съдебни дела“, уточни г-жа Кънчева.
Обезпокоените хора потърсиха съдействие от служителки на другия магазин на „Сторай“, намиращ се встрани. Служителка обаче повдигна рамене и отговори, че шефът й не вдига и на нея.
Разговорите по телефона с „Арон“ в София също ударили на камък. Оттам им казали да се оправят със собственика на „Сторай“.
След консултация с полицаи на хората бе обяснено, че жалба може да подаде всеки един от тях, но по-разумно е да си наемат адвокат и да заведат съдебен иск.
Впоследствие клиентите се разбраха всеки ден да идват в магазина в 10 ч. с надеждата за пряк контакт с шефа на „Сторай“.
„Днес на обяд дойде заедно с друг мъж и изнесоха два дивана. Не знаехме кой е, но вече имаме представа как изглежда и се надяваме да се срещнем очи в очи и да се разберем“, заяви Цветанка Кънчева.