Кой жертва "Боинг 777"?

18.07.2014 / 15:38 5

Над Украйна свалиха пътнически самолет, загинаха 300 човека

Вечерта на 17 юли недалеко от Донецк се разби самолет Боинг 777 на малайзийските авиолинии, извършващ полет Амстердам-Куала-Лумпур. Както съобщиха средствата за масова информация, самолетът е започнал снижаване на 50 км от влизането му във въздушното пространство на Русия, след което паднал на територията на Украйна. Представител на малайзийските авиолинии потвърди, че връзката със самолета е била изгубена над Украйна и че на борда са се намирали 295 човека – 280 пътника и 15 члена екипаж. Всички са загинали, пише worldtodaybg.com.

По предварителна информация, Боинг 777 МН17 е излетял от Амстердам в 12:14 местно време. Самолетът принадлежи на Malaysia Airlines. Украинските медии публикуват коментари от щаба на антитерористичния център и координатора на групата „Информационна съпротива“ Дмитрий Тимчук. От щаба твъдят, че самолетът е бил свален от „терористите“ със зенитно военна техника „Бук“, а Тимчук отива по-далече, заявявайки, че самолетът е свален от въоръжените сили на Русия. Украинската армия не би могла да извърши това, каза още Тимчук. „В зоната на антитерористичната операция няма украински средства за ПВО“, – категоричен е той.

Кой и защо жертва пътническия самолет?

самолет 92847-2Има различни версии по повод случилото се: например, удар на украинската авиация. Или терористичен акт, нямащ отношение към Украйна и Русия.

Твърде вероятна версия е провокацията. Бойните действия на територията на ДНР и ЛНР се водят отдавна, опълченците бихах могли до момента да свалят множество украински самолети. Защо е трябвало холандската компания да лети именно над този регион, рискувайки живота на почти 300 човека? Украинските въоръжени сили биха могли да свалят самолета, за да прехвърлят вината за трагедията на опълченците и да получат нова вълна на одобрение от световната общност, които в последно време охладняха към антитерористичната операция на Петро Порошенко. Ангела Меркел дори предложи на президента на Украйна да „смали ентусиазма“.

Авиационният експерт майор Чарлз Хейман в коментара си за Sky News предположи, че самолетът би могъл да бъде свален от украинската ПВО. „Много е вероятно украинците да са сгрешили, мислейки, че това е враждебен самолет и да са го свалили. Май в украинския център на ПВО някой не е могъл да различи, че това е граждански самолет и са го свалили“.

Вече познаваме един подобен случай, когато украинските военни сгрешиха през 2001 г. Тогава под огъня на украинския комплекс „С-200″ попадна пътнически самолет Ту-154, прелитащ от Израел за Русия. Загинаха 68 човека.

самолет 92847-3Вече е очевидно, че Западът ще обвини за настоящата трагедия Русия и опълченците.

Президентът на Академията за геополитически проблеми Константин Сивков е сигурен: нито опълченците, нито руската войска не биха могли да свалят малайзийския самолет.

- Самолетът е паднал на 60 км от руската граница. Той се е движил от Западна Европа за Малайзия, т.е. не от територията на Руската Федерация, на височина 10-11 хиляди метра.

Т.е. аварийната ситуация, която би могла да докара самолета до катастрофа би трябвало да се случи на разстояние не по-малко от 100 км, а и повече от точката на падане, т.е. не по-малко на 160 км от руската граница. Ако предположим, че това не е била аварийна ситуация, а че самолетът е свален, то веднага от виновните отпадат силите на самоотбраната на Новорусия по простата причина, че те не разполагат със зенитни средства, способни да достигнат височина 11 км. Опълченците могат да обстрелват на височина до 5 хиляди метра.

самолет 92847-4За трагедията не бива да се обвинява и Русия, защото зенитно-ракетните комплекси С-300 имат предел в рамките на 150 км, но са разположени дълбоко в територията на Русия и са отдалечени от границата не по-малко от 50-60 км. Т.е. ако руските военни са стреляли, то те щяха да свалят самолета на разстояние не по-малко от 50-60 км. от руската граница. И тогава следва, че лайнерът би паднал на територията на Русия.

Не бива да се допуска, че самолетът е бил свален от руски изтребител, който по непонятни причини „безобразничи“ в небето над Украйна. Руският изтребител би могъл лесно да бъде засечен от средствата за контрол на въздушното пространство: и европейкото, и руското, и украинското, защото самолетите от подобен клас се проследяват прецизно.

Украйна има оръжие, което може да свали пътнически самолет на такава височина. Затова може да се предположи, че малайзийският самолет е бил свален от войската на хунтата. А това е чудовищно престъпление, което дори не бива лесно да се изрича. Напълно вероятно става дума за някакъв взрив на борда или за терористичен акт, или просто за авиационна ситуация (излязъл от строя двигател и прочие). Нещо повече, това не е първият инцидент със самолет на Malaysia Airlines.
Началникът на зенитните ракетни войски ВВС 2000-2008 години, генерал-лейтенант Александър Горков казва, че ситуацията напомня събитията от октомври 2001 г.

- Обективни данни до момента няма, трябва да се разгледат данните, вероятно по руската граница вече са разположени радиотехническите войски, чиято задача ще е да извършат радиолокационен контрол на въздушното пространство. Руската космическа агенция също има спътници за разузнаване и контрол.
Самолетът извършвал международен полет, това е международен коридор, лайнерът не отговаря на руските опознавателни методи, защото притежава друга опознавателна система. Изхождайки от данните до момента, може да се каже, че се повтарят събитията от 4 октомври 2001 г., когато една държава използва свръхмощно оръжие.

самолет 92847-5ДНР и ЛНР са въоръжени само с ракетни комплекси, които достигат височина в рамките на 5 км. А тук е трябвало да се стреля със средства от рода на зенитно-ракетен комплекс „Бук“. Опълченците нямат такъв. Затова виновните трябва да се търсят в Украйна.

Макар, може и нещо наистина да се е случило на борда на лайнера.

Трябваше да се закрие въздушното пространство около зоната на военния конфликт и да се отклоняват гражданските и пътническите самолети.

Ние отдавна казахме, че небето над Донбас трябваше да бъде затворено. Защото рано или късно под обстрела щеши да попадне пътнически самолет. Международните организации едва ли не са ни разбрали. Но никой от тях, включително ООН, не си мръдна пръста да гарантира безопасна безполетна зона, – сподели генерал-лейтенант Горков.

Историята на сваления от украинска ракета Ту-154

самолет 92847-6На 4 октомври 2001 година над Черно море е свален пътнически самолет Ту-154 на авиокомпания „Сибир“, изпълняващ полет от Тел-Авив до Новосибирск. Всички 66 пътници и 12 члена екипаж загиват.

В същия ден на кримския полигон Опук около Феодосия украинските зенитни ракетни комплекси С-200, С-300, С-125, „Бук“ и „Куб“ извършват стрелба към морето.

Предполага се, че една от ракетите е свалила нещастния Ту-154М. В отговор Министерството на отбраната на Украйна незабавно заяви, че учения над Крим въобще не е имало, те били отменени. Но ЦРУ се „изпусна“ и сподели, че притежава спътникови снимки, които доказват, че стрелба по въздушни мишени е имало. Не е изключено и следното: ЦРУ  тогава изпадна в подобна откровеност, защото разбитият самолет изпълняваше не вътрешен руски или украински полет, а летеше от Тел-Авив.

Катастрофа 4Новата ситуация около доказателствата на ЦРУ принуждават киевските генерали да дадат заден. Те казват следното: „Да, ние стреляхме, но съвсем не в посоката на  Ту-154М“. И не отстъпват нито крачко и до днес от тази версия.

За да се докаже обратното, твърди тогава Украйна, трябва да се извадят от морското дъно всички отломки от унищожения самолет. А доколкото това е невъзможно да се извърши, няма какво повече да се обсъжда. Няма и кого да се осъжда. Това е краткото съдържание на акта, съставен от Киевския научно-изследователски институт, който извършва на съдебната експертиза по делото около трагедията.

Напразно авиокомпания „Сибир“ пускала искове в съда. Напразно правели това и близките на загиналите. Киевският съд разглеждал делото седем години. И решил а отхвърли исковете към министерството на отбраната на Украйна.

Катастрофа 9А този път над Донецк?

Още един любопитен детайл. Преди два дена в пресата се появиха съобщения, че по сигурни данни, на 15 юли в района на Донецк е била пребазирана дивизия „Бук“ на въоръжените сили на Украйна. В Харков е стоварена още една дивизия, боравеща със същото оръжие.

Луганската народна република в четвъртък вечерта заяви, че Боинг 777 е свален от ВВС на Украйна. По данни на ЛНР, украински Су-25 е свалил малайзийския лайнер, след което щурмовикът е бил свален от опълченците на Луганската република.

Катастрофа 33Украинските военни биха могли да свалят самолета на малайзийските авиолинии, обърквайки го с руски самолет-шпионин, заяви на свой ред вице-премиерът на ДНР Андрей Пургин в ефира на телевизия „Россия-24″.

По-рано Пургин съобщи, че бордовите записи на разбилия се Боинг, вероятно, ще бъдат предадени на Москва за експертиза.

Украинският телевизионен канал ТСН, на който се позовава РИА Новости, съобщи, че на борда на падналия на територията на Донецка област лайнер от Малайзия е имало 23 граждани на САЩ.

В 22:19 руско време Интерфакс съобщи, че опълченците на мястото на трагедията са открили черната кутия. За това информира журналистите ръководителят на информационния център на „Юго-Източния фронт“ Константин Книрик.


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама