Магистралата до Сърбия готова до 3 години
Автомагистралата от Калотина до пътен възел Храбърско може да бъде готова до 3 години. Участъкът е дълъг 32 километра като покрива почти напълно трасето на магистралата от София до границата със Сърбия. В отсечката се включва и най-тежката част през дефилето до Драгоман, обясни Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на Агениця пътна инфраструктура инж. Лазар Лазаров.
Той посочи, че за трасето вече има изготвен подробен устройствен план "Вече тръгват процедурите по отчуждаване и ако те минат успешно до средата на следващата година, няма да има проблем да тръгне и строителството и за 2 години да завърши”, прогнозира Лазаров.
Последната отсечка от магистралата между столицата и Калотина при Храбърско и връзката й с бъдещата северна скоростна тангента ще се строи накрая и вероятно ще бъде завършена около 2020 г.
"В следващите няколко години трябва да се завърши и останалата южна част от западната дъга от АМ "Люлин” до резиденцията в Бояна, както и последното парче от южната дъга от жк "Младост” до АМ "Тракия” (през Герман)”, каза още инж. Лазаров. Той поясни, че на бул. "Цар Борис ІІІ” и Околовръстното ще има нормален пътен възел във формата на диамант, съобщи "Монитор".
По думите му от този булевард до светофара за отклонението на кв. "Овча купел 2” западната дъга ще е на естакада, както е част от южната дъга. По-нататък към жк "Люлин” трасето ще минава близо до стената на микроязовира. На кръстовището за Суходол ще има пътен възел. Проектът там е по-сложен, но до 2018 г. може да стане.
Проектът ще се финансира с кредити от Европейската инвестиционна банка по програмата "Европейски транспортни коридори”. Според личното мнение на Лазаров тази форма на инвестиции ще направи реализацията на проектите по-бърза отколкото по субсидираните европрограми.
"Спестява се времето за писане на апликационна форма и одобрението й. АПИ има 20-годишен опит в работата с ЕИБ. С тяхна помощ са строени лот 1 и 5 на "Тракия”, припомни той. inews.bg