Марковите стоки са най-скъпи в България! Ето защо бедният българин плаща повече от богатия германец и британец

06.10.2014 / 15:47 8

Зимните модни стоки излизат най-солено на българина в сравнение с останалите европейци, пише "Труд". Той се ръси най-сериозно, ако иска да купи на жена си ботушки или чанта от популярните модни марки MANGO и ZARA. При това става въпрос точно за популярни, а не за луксозни брандове. Основани в Испания, MANGO и ZARA изнасят колекциите си из цяла Европа и продават едни и същи стоки и на българи, и на гърци, и на германци, и на британци. Кое колко струва и в коя страна, може много лесно да се сравни, ако разполагате с малко време, добър интернет и търпение.

Всяка от марките има страница с цени за онлайн търговия и бързо ще се уверите как точно най-бедното население на Европа - тоест вие, се бъркате най-дълбоко, за да сте уж в крак с модата на сезона.

Първи изпищяха от несправедливото надуване на цените британците. Те публикуваха кратък сравнителен анализ, в който бяха установили, че плащат до 60 % повече за едно и също палто, пуловер или ботуши в сравнение не само с купувачите от страната производител, но и със също толкова заможните германци. Експерт по ценообразуването от централата на ZARA пояснява, че фирмата се съобразявала с платежоспособността и конкуренцията на всеки конкретен пазар. Така силната британска икономика логично предполага, че островитяните имат достатъчно пари, за да цакат за модни дрешки.

Освен това в цената се калкулирали и високите наеми за магазините, високите заплати за работниците, които ангажирали, както и другите оперативни разходи. Освен това фирмите съобразявали своите цени с позиционирането на марката на пазара.

Занижаване на цените би подронило авторитета  на луксозна и престижна продукция. На Острова испанците си вдигнаха реномето до висините, след като дори херцогинята на Кеймбридж и съпругата на премиера Камерън се появяват в техни тоалети. Това е една от причините за огромните надценки и печалби, които MANGO и ZARA трупат върху раменете на британците. Таблицата ясно показва, че при образуването на цените за Великобритания знакът на еврото просто се сменя със знака на по-скъпия паунд, като за всеки случай обикновено се добавят още десетина единици отгоре.

Как обаче да хванем вяра на пазарните логики при ценообразуването за нашия пазар?! За всеки ботуш или чантичка ние - в АБСОЛЮТНА стойност! - винаги плащаме повече и от много по-богатия германец, и от гърка и от испанеца. Нито наемите, нито заплатите на работниците, нито разстоянието от фабриките, нито платежоспособността на българина са по-високи в сравнение с другите европейски страни. Навярно само с желанието си да е модна българката вдига позиционирането на марките на супер хай левъл и много скоро можем да очакваме, че ще ни изтръскват като бледните островитяни.


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама