Млади кинодейци с дебюти в "Златната роза" - Варна 2015
В емблематичната година за българското кино, първо бяха представени младите кинодейци и тяхните първи стъпки в игралното кино, а именно късометражните филми на Яна Титова, Таня Чернева, Калоян Патерков, Ясен Генадиев, Михайло Коцев и Любо Йончев. Режисьора на „Прошка”, Михайло Коцев изрази впечатлението си относно работата с професионални актьори, за разлика от предишния си опит с натуржчици „За мен беше огромна чест и удоволствие да работя с тях!”. Критиката изказа адмирации относно постигната визия и чувственост на „Солвейг” с режисьор Яна Титова.
Въпроси относно проблемите с разпространението на късометражното кино в България развълнуваха, както екипите на филмите, така и събралите се журналисти.
Следващия филм, който беше обсъден бе този на режисьора Цветодар Марков - „Докато Ая спеше”. Добавяйки тази лента във филмографията си той, както и екипа на филма добавят и много положителни мнения към работата си. Това беше и дебют в пълнометражното кино на оператора на филма Кирил Паликарски. Режисьора посъветва колегите си да работят с млади хора, имайки предвид таланта и способностите на новите попълнения в седмото изкуство. Думите „Прекрасната работа!” и „Великолепен!” бяха изказани по адрес на актьора Стефан Денолюбов. Впечатлени от видяното всички поднесоха аплодисменти и благодарности към създателите.
„Жажда” на режисьора Светла Цоцоркова, също внесе изключителни настроения от страна на гледалите филма. Прекрасната работа на младия оператор Веселин Христов бе очаровала зрителите и както той самия сподели постигнатото не би било възможно, ако нямаше тази помощ и синхрон от страна на сценографията и внимателното и изпълнение.
Филма „Виктория” бе представен от актрисата Мариана Крумова, която изрази мислите си провокирани от ролята на мъдрата майка във филма на Майя Виткова. Прекрасната актриса обощи „Виктория”, като „Филм за търсенето и даването на любовта в нас.” . Въпреки присъствието на вина, мълчание и тъга във филма, няма омраза в отношенията между персонажите, а те са въвлечени в проблема с липсата на обич. Женската сетивност на Майя Виткова е обгърнала всяка една сфера на проекта, което личи и в мненията на зрителите.