Над 16 милиона, предвидени за реклама на туризма, може да отидат на вятъра

27.10.2014 / 23:57 0

16,7 млн. лв. от ЕС за национална реклама на туризма ни са под въпрос. Това алармира председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) Байко Байков по време на втората работна среща между бизнеса и местната власт в Казанлък. Към момента едва 1%, или 162 хил. лв. от европейското финансиране за периода 2007-2014 г. са усвоени, обясни Байков. 6,2 млн. лв. от сумата са предвидени за целогодишна реклама на страната ни по водещи европейски телевизии,, съобщава „Стандарт“.

Въпреки твърденията от страна на държавата, че проектите се изпълняват, реално от сумата не е усвоена и една стотинка. От 7,2 млн. лв., предвидени за промотирането ни като дестинация в Германия, Русия, Румъния, Украйна, Полша и Швеция са усвоени 109 хил. лв.

За насърчаване на българите да пътуват у нас от заделените 3,1 млн. лв., изпълнението е под 53 хил. лв. 1,5 млн. лв. има и за участието ни в международни борси, но не е похарчена целево и една стотинка, сочи справка в Информационната система за управление и наблюдение (ИСУН). В същото време дори и проектите да приключат до април 2015 г., спорно е какъв ще бъде реалният ефект от харченето на тези пари. От обещаните 10 млн. лева от бюджета за национална реклама, реално също са усвоени едва около 1% за промоции и кампании. Не е даден нито лев за подобряване на имиджа на страната ни в онлайн средата, каквато е световната тенденция. Дори в момента да стартира кампания за зимния сезон, тя ще е фатално закъсняла, обясни Димитър Попов, член на УС на АБТТА. Ако до месец не стартират промоциите за лято 2015 г., от тях също няма да има ефект, допълни той.

Отказът на държавата да участва във финансирането на годишната среща на Американската асоциация на туроператорите е провалил форума у нас. 100 хил. евро е трябвало да плати страната ни, за да гостуват в България представители на 1000 от най-големите туроператори в САЩ. За годината на форума страната домакин се обявява за дестинация на годината и се промотира от участниците. Така страната ни с малко вложение щеше да реализира много скъпа реклама. Практиката показва, че туристите в страната домакин през следващите няколко години бележат значителен ръст, обясниха от бранша. 

След две години усилия за организиране на престижното събитие обаче, въпреки многократните обещания, държавата отказала да подпомогне бранша с част от нужните средства. Така домакинството у нас било провалено и догодина туроператорският елит на САЩ ще се срещне в Мароко. Държавата е абдикирала от функциите си в туризма, заяви председателят на АБТТА Байко Байков. За това организацията и още 15 други от бранша са категорични, че бъдещото министерство на туризма трябва да бъде оглавено от човек, който не е обвързан с управлението на сектора по време на последните два кабинета - на Орешарски и Близнашки.


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама