Онлайн търговци лъжат със срокове за връщането на стоката
Онлайн магазини за ученически стоки са мамили клиентите си, съкращавайки законовия срок за връщане на стока, купена през интернет, от 14 на 7 дни. Това показват резултатите от стартиралата кампания на Комисията за защита на потребителите за проверки на обекти, в които се продават ученически пособия, пише "Труд".
Законът не задължава търговците да приемат обратно стоката, която клиентът им е решил да върне, ако е закупена на място. При онлайн покупките обаче не е така и срокът за рекламация е 14 дни. Изключение се прави само за онлайн покупки на дискове със звуко- и видеозаписи и компютърен софтуер, вестници, периодични издания и списания при липса на абонамент, както и за стоки по специална поръчка на клиента.
Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов уточни, че при упражняването на правото за отказ от покупката е възможно търговецът да поиска пощенските разходи за пратката да са за сметка на клиента.
По време на кампанията инспекторите на комисията ще следят за безопасността на облеклата и обувките за ученици, както и за спазването на забраната да не се продават цигари на непълнолетни.