От зимата само една фирма ще вози варненци. Част от автобусите й са на 15 години

02.09.2015 / 11:50 19

Снимка: Булфото, архив

Веселин Златков

На последната сесия на общинския съвет във Варна преди месец видяхме пет протеста, бой и въвеждането на реален монопол в обслужването на градските и крайградските автобусни линии. Местният парламент реши да извади частния превозвач „Транстриумф холдинг“ от превозите на пътници. Това не беше първото решение в този смисъл, но този път с реалното въвеждане на монопола на „Градски транспорт“ беше натоварен кметът Иван Портних.

Кога в крайна сметка всички линии ще се обслужват само от общинския превозвач? Този въпрос отправихме към пресцентъра на общината.

Оттам ни отговориха, че кметът Портних веднага се е захванал да изпълнява волята на Общинския съвет, но се оказало, че това няма да стане току-така. В „Градски транспорт“ била започнала техническа подготовка за поемането на линиите на „Транстриумф“. Тъй като тя отнемала време, засега статуквото в превозите, което уж спешно трябваше да бъде променено, се запазва.

Интересното в случая е, че от „Градски транспорт“ бяха напълно уверени, че могат да обслужват всички линии на Варна и го заявиха публично при подготовката на последното решение в тази връзка. Озадачаващо е защо тогава тепърва ще се губи време за извършването на техническа подготовка.

Въпросният подготвителен процес ще продължи поне още седмица–две, заяви шефът на общинския превозвач Максим Тодоров. В момента „Градски транспорт“ използва 50% от наличния си автопарк. Достигането на 100% отнема време, обясни шефът на общинския превозвач.

Наивно е да се смята, че варненци ще се возят само в новите автобуси, които „Градски транспорт“ купи с европейски пари като част от проекта „Интегриран градски транспорт“. Те са само част от автопарка, а за да се обслужват и досегашните линии на частната фирма „Транстриумф“, ще трябва да влезе в експлоатация и по-стара техника. „Най-старите автобуси, които ще използваме, са на 15 години“, каза шефът на фирмата Максим Тодоров.

„Градски транспорт“ трябва да осигури хора, които са необходими за увеличения капацитет на работа. Общинската фирма разчита да наеме работещите все още в частния превозвач „Транстриумф“, след като кметът им отнеме линиите. За да не се създават проблеми, общината ще изчака първо да изтекат предизвестията на тези, които ще сменят работодателя си. Освен този един месец ще е необходим поне още един за обучаване на новите работници. Така най-ранният момент, в който „спешното“ решение на Общинския съвет от август ще се изпълни, е някъде около Коледа.


Коментари
Коментирай чрез Facebook
6
4
Анoнимен (преди 8 години)
Рейтинг: 6940 | Одобрение: 2585
Програмата е за периода 2007-2013, а не проекта. Ох леле. Аз виждам конкуренцията в МГТ така - пътуват автобуси по едно и също направление И НЕ МОЖЕ ДА СИ ПОЛЗВАШ КАРТАТА от едната фирма на другата! НЯМА ЕДНОЧАСОВИ или ЕДНОДНЕВНИ КАРТИ! Нали има триумф такси. ЗАЩО ТРАНСТРИУМФ НЕ ПЛАЩА ПРОЦЕНТ ОТ ПРИХОДИТЕ НА ОБЩИНА ВАРНА? БЕЗПЛАТНА КОНЦЕСИЯ ИМАТ! Че и недоволни. ЗАЩО НЕ ИЗПЪЛНЯВАТ ВСИЧКИ КУРСОВЕ на 7, 8 и 31? А за останалите линии? ТТ НЕ ИЗПЪЛНЯВА 1/3 от курсовете на линиите!
6
3
Уйо (преди 8 години)
Рейтинг: 43521 | Одобрение: 7916
Това е градски масов транспорт, а не случаен превоз и това трябва да се извършва от едно юридическо лице с подизпълнители. Това с Градски транспорт и Транстриумф във Варна е абсурд. Едните имат едни билети, другите други, едните имат едни абонаментни карти, другите други и никаква съвместимост.
15
4
Анoнимен (преди 8 години)
Рейтинг: 6940 | Одобрение: 2585
Изключително тенденциозен текст! В момента ТТ има монопол в някой райони - напр. пълен във Виница и почти в пълен в Левски. Реално двата превозвача не се конкурират. По - точно е да се каже, че дапа е умишлено ощетен от общината в полза на печалбите на частника. И да вярно, е че дапа има и стари автобуси, над 15 годишни, но пък половината бяха доставени нови в края на 2013. НА ТРАНСТРИУМФ СРЕДНАТА ВЪЗРАСТ НА АВТОБУСИТЕ 15 ГОДИНИ! На дапа е далеч по - малко. Някой забелязва ли автобусите на ТТ последният месец - измити, изчистени вътре, претренирани седалки, дори работещи климатици на някой (за пръв път от години) - защо сега? А защо ТТ не обслужва всички графици на линии 7, 8 и 31?

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама