Парижани отвориха къщите си, таксита возят безплатно
Парижани показаха какво означава истинска солидарност в нощта на атентатите. В туитър веднага излезе хаштагът #PorteOuverte – "Отворена врата", с който хората обявяваха сигурни апартаменти и къщи, в които канят бягащите да се приютят, за да не са по улиците при продължаващата несигурност.
"Фейсбук" за пръв път задейства във връзка с масово насилие услугата си Safety Check. С нея потребителите в района на нападенията можеха да маркират в профилите си, че са добре - safe, за да успокоиш близките си.
В нощта на атентатите потребителите на фейсбук, намиращи се в един от районите с атаки, получаваха от приложението въпрос дали са добре. Те можеха да отбележат както че те самите са добре, така и че някои от приятелите им са в безопасност.
Safety check на "Фейсбук" бе въведена през октомври 2014 г. и досега е била активирана 5 пъти, като първият бе през април след земетресението в Непал. Разработването й бе предизвикано от мощното японско земетресение през 2011г. "Всичките ми мисли тази нощ са с хората в Париж", написа Марк Зукърбърг. "Насилие като това няма място нито в този град, нито където и да е по света. Активирахме Safety Check, за да можете в Париж да отбележите, че сте добре или да се свържете с приятели и семейството си."
През уикенда ще бъдат безплатни всички мобилни разговори до Франция, които се провеждат от приложението Hangouts на компанията Alphabet, в която неотдавна бе обединена цялата група "Гугъл". Целта е да се помогне на хората да проверят дали са в безопасност техните близки и приятели.
В социалните мрежи артисти и звезди се обявиха срещу терора. Сред тях бяха Кейти Холмс, Кил Кардашян и Джъстин Бийбър. Под хаштаг #PrayforParis в мрежата бяха споделени стотици снимки от емблематични сгради, които са осветени в цветовете на френския национален флаг - червено, бяло, синьо. Покривът на Емпайър стейт билдинг в Ню Йорк, Олимп хотел в Далас и много други бяха осветени в цветовете на Франция.
В Instagram илюстрация на символа на френската столица - Айфеловата кула, в кръг, по подобие на Символа на мира, озаглавена „Мир за Париж”, само за няколко часа стигна до милиони хора по целия свят.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!