Първите милиони за новото пристанище във Варна ще дойдат още тази година

04.12.2013 / 16:27 9

От държавния бюджет за 2014 г. ще бъдат заделени 15 млн. лв. за проектиране на новия контейнерен терминал под „Максуда“ и на отварянето на пристанище Варна-изток към града.  Заедно с това транспортното министерство ще кандидатства за финансиране от новия фонд за регионално развитие за 90 млн. лв., с които да започне реалното изграждане на новите мощности на порта. Това каза в предаването „Кредит на доверие“ на телевизия „Черно море“ народният представител от Коалиция за България Борислав Гуцанов. Той изрази надежда, че средствата за строителството на контейнерния терминал ще бъдат отпуснати, защото цялостното преобразуване на пристанището ще изгради на практика една нова Варна. След като предишното управление на ГЕРБ спря японския заем, с който трябваше да започне този проект, сега една от възможностите е финансиране да се търси от Китай, разкри варненският депутат. Той също така за пореден път потвърди, че от следващия държавен бюджет ще бъдат отпуснати средства за реконструкцията на Двореца на културата и спорта, както и за възстановяване на пътя за Златни пясъци през свлачището Трифон Зарезан.

Заложените 1,5 млрд. лв. повече в бюджета за следващата година ще дойдат от по-голяма събираемост, смята Гуцанов. „Колко бяха контрабандните канали, които работиха през последните 4 години, и колко започват да се разкриват през последните месеци? Добра ли беше събираемостта на митниците? Каква беше събираемостта на НАП, а колко беше отклоненото ДДС? Нека само тази част от приходите да съберем, и мисля, че не 1,5 млрд. ще съберем, а още по-голяма сума ще влезе в бюджета на държавата. Нека опозицията не плаче, а да помогне на държавата, защото представителите й са добре запознати къде са отивали тези средства“, заяви варненският депутат. 

Депутатът от БСП каза също, че наистина има опасност за спиране не европейското финансиране по определени програми главно заради това, че много ангажименти не са изпълнени по време на управлението на ГЕРБ. „Европейската комисия не се интересува ляв или десен кабинет управлява страната, тя гледа на България като цяло и както има неизпълнени ангажименти, спира парите, докато не бъдат оправени проблемите, които са ни заложени“, коментира Гуцанов. Според него обаче за „нулева година“ за еврофондовете за държавата ни не може да се говори. Той добави също, че прословутото рязане на лентички от бившия премиер Бойко Борисов не е резултат само от работата на ГЕРБ. „Някои от тези проекти са започнали още от управлението на НДСВ, някои дори и преди това“, добави варненският депутат.

Строителството на магистрала „Хемус“ не може да продължи, защото за следващите й участъци няма проект, каза още Гуцанов. „Никой не е работил по проектирането в последните години, защото то не носи дивиденти като рязането на лентички“, каза той. 

По повод исканията на варненските депутати от ГЕРБ за Варна да бъдат отпуснати допълнително 90 млн. лв., народният представител от Коалиция за България заяви, че е добре да се види колко пари са поискали и привлекли към града, когато те са били на власт. „Бяха ли те четири години на власт, или аз нещо бъркам? Може би те започнаха Съдебната палата? Направиха ли пътя през Трифон Зарезан, или го спряха? Бяха заделени средствата, имаше конкурс за изпълнител, защо го спряха? Или може би започнаха проекта за пристанището? Между нарцисизма и герберизма започвам да виждам много общи неща“, коментира Гуцанов.

Той добави също, че пристигането на новите варненски автобуси, което кметът Иван Портних представи като своя лична победа, не би било възможно без помощта на държавата в размер на 120 млн. лв. „Простете, но ако ГЕРБ бяха на власт, а кметът на Варна беше от БСП, дали щеше правителството да отпусне тези пари, или щяха да го арестуват?“, риторично попита Борислав Гуцанов. 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама