Паяците във Варна не работили избирателно, вдигали коли за по 200 000 лева

29.07.2014 / 18:22 4

Веселин Симеонов

Вдигането с паяк или поставянето на скоба в зоните за платено паркиране остават на практика единственото средство за налагане на санкция на неправилно паркиралите шофьори на територията на Варна. Това установи комисията по обществен ред и сигурност към местния парламент. Общинските съветници дебатираха дълго върху други варианти за контрол на паркирането, но така и не стигнаха до конкретни идеи. Общинският съветник от „Нашият град“ Владимир Тонев, който взе активно участие в дискусията в прав текст поиска от кметската администрация директно да предложи какви корекции да се направят в нормативната база, стига само колите да не спират където им попадне. По негово мнение лепенето на стикери е подходяща форма за налагане на глоби. „Ако искате, ще приемем решение да се назначат по двама души към районните кметства, които да ходят да ги лепят“, коментира Тонев. Зам.-кметът по сигурността Тодор Иванов подходи по друг начин към дебата, като изтъкна, че за да се решат проблемите с неправилното паркиране, трябва преди всичко да се осигурят достатъчно паркинги.

До обсъждането на темата се стигна заради сигнал на общинския съветник от БСП Огнян Къчев. Той разказа пред комисията, как с очите си е видял как майка с количка е щяла да бъде блъсната от автомобил в центъра на Варна заради лоша видимост, причинена от паркирали на тротоара. Къчев поиска поставяна на колчета против паркиране на две места – на кръстовището на ул. „Ген. Колев“ и ул. „Братя Миладинови“ и в района на ЦДГ „Гълъбче“. Оказа се обаче, че зам.-кметът Тодор Иванов не може да му отговори веднага дали това е възможно, тъй като пътната маркировка спада не към ресора сигурност, за който той отговаря, а към общинската инфраструктура, която се управлява от друг заместник на кмета Иван Портних.

Няма ясен срок за синята зона

Въпреки очакванията на заседанието на комисията да бъде даден по-ясен срок за въвеждането на синя зона в центъра на Варна, такъв изобщо не беше споменат. За пореден път обаче беше заявено и от съветниците, и от администрацията, че тя би била полезна за града. На практика одобрение за създаването й има още предишния опит за въвеждането на такава през 2012 година. Въпреки това общината в момента изчаква анализа за цялостната транспортна схема на града, включително и на платеното паркиране, който се изработва със средства на Европейската банка за възстановяване и развитие. Кога точно той ще бъде предоставен на общината и ще имат ли гражданите възможност да кажат мнението си по него преди синята зона да стане факт, все още не е ясно.

Междувременно шефът на предприятието „Общински паркинги и синя зона“ Младен Иванов коментира, че има идея зоната за кратковременно паркиране в града, която се обслужва с помощта на автомати, да бъде разширена. Той добави, че вече е дал предложение за това.

„Паяците“ не работили избирателно

Шефът на общинските паяци Младен Иванов отхвърли обвиненията на общински съветници, че „паяците“ в града избягвали да вдигат скъпи коли. „Вдигат се първо тези, които пречат най-много, вдигали сме коли и за над 200 000 лв“, категоричен беше той. Иванов също така коментира, че общинското предприятие, което управлява повдигачите няма средства да купи нови, макар че има такава нужда. За сметка на това имало идея да се наемат „паяци“ от други градове, но тази мярка получи съпротива от съветниците.

Шефът на „Общински паркинги и синя зона“ призна също, че повдигачите доста трудно стигат до крайбрежната алея. За да могат те ефективно да работят на това критично през летните месеци място, трябва да се осигури достът откъм Плувен комплекс „Приморски“, обясни Иванов.


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама