Полезно: Как да контролираме това, което ни се показва във Facebook?

03.07.2014 / 21:20 0

Обявените наскоро резултати от проведено тайно проучване на Facebook сред потребители на социалната мрежа относно техните емоционални нагласи разбуни духовете и предизвика дебати за това дали компанията не е отишла прекалено далеч с промените в така наречения нюзфийд (Новини) в техните профили, пише WSJ.

В същност Facebook използва алгоритми, за да събира и показва на хората постове още от първите дни на нюзфийда, който бе въведен през 2006 г. От Facebook твърдят, че се опитват да ни показват нещата, които са най-уместни и че без намеса от тяхна страна, постоянното обновяване на нюзфийда би ни дошло в повече. Всеки път, когато някой влезе в профила си във Facebook, от компанията твърдят, че би видял средно по 1 500 поста. Нюсфийдът показва около 300.

Почти от самото начало на Facebook им се налага да разясняват объркването за това на какъв принцип действа нюзфийдът. Години по-късно хората все още са озадачени. Вижте кои неща задвижват централната нервна система на Facebook: Какво контролира нюзфийда Според Facebook публикуваните в социалната мрежа неща се класират въз основа на около 100 000 фактора.

От компанията не разкриват цялата тайна формула, но започнаха да хвърлят известна светлина върху някои от най-важните фактори. Кой, Кога и Къде: От Facebook вземат предвид това кой пуска дадения пост, дали това е снимка, видео или текст. В нюсфийда си виждате повече постове от хора, с които общувате по-често. Ако кликате често на постовете на някого, вероятно виждате повече от съдържанието, което той/тя публикува. Ако играете игри във Facebook, вероятността да виждате постове от хора, които също играят игри, е по-голяма. Обща популярност:

Това колко популярен е един пост, изчислено според броя на коментарите, споделянията и “харесванията”, е от значение. Постове, които други хора определят като обидни или крият нарочно, за да не им се показват, също е малко вероятно да се покажат във вашия фийд. (В горния десен край на всеки пост има бутон, който ви позволява да го скриете.) Часовникът: Как пуснат наскоро пост е бил публикуван, е част от уравнението, но по-старите постове все още имат архивен живот. Ако алгоритъмът мисли, че тези по-стари постове са важни (ако например са част от нещо, което е популярно в момента или пък генерират много взаимодействие) те могат да бъдат избутани отново нагоре във вашия фийд.

От Facebook твърдят, че това помага на хората да четат по-голям процент от постове в техния фийд. Нова работа! Ако някой от постовете ви получи много коментари с думата “поздравления”, очаквайте този пости да получи много по-добра видимост. Facebook усеща, че вие вероятно споделяте някакво важно постижение и това е точно съдържанието, което Facebook иска да “популяризира” сред вашите приятели. Как можете да контролирате вашия фийд?

Освен така наречения Ticker (Странична новинарска лента), който представлява нефилтриран поток от ъпдейти, позициониран над списъка с контактите , няма гарантиран начин да виждате всичко, което приятелите ви правят. Можете обаче да кажете на Facebook изрично какъв вид постове бихте искали да виждате повече и какъв по-малко. Пренаредете таймлайна си:

Лесен начин да пренаредите фийда си е, като избирате различните режими на представяне на постовете. Можете да се придържате към зададените по подразбиране настройки за показване на “Най-интересни истории” или да промените фийда така че постовете да ви се повяват в хронологичен ред. (Това обаче не включва всичко. През 2012 г. от Facebook премахната възможността да ви се показват “всички” постове.) Използвайте малката стрелка до под профилната ви снимка, за да избирате между тези опции. Наградете някой със специален статут: Другите начини за конфигуриране на вашия фийд са едва доловими.

Можете да обозначите някои хора като “близки приятели” за да получавате повече съдържание от тях или “познати” за да виждате по-малко. Можете също така да влезете в своите Настройки за поверителност и да помолите да бъдете уведомявани когато “близки приятели” публикуват съдържание, например. Разделяй и владей: Разделянето на приятелите ви на по-малки групи, за да следите по-лесно какво правят от време на време, може да е удобно. Facebook автоматично се опитва да създава групи като “семейство” например.

Просто кажете не: Във Facebook няма специален бутон за “Не харесвам”. Малката сива стрелка в горния десен край на постовете обаче има доста голяма власт. Можете да скриете всеки пост или да спрете да следвате някого напълно, което премахва цялото неговото/нейното съдържание от вашия фийд. Можете също така да скривате съдържанието от определени хора. Ако майка ви например постоянно споделя резултатите от игра, на която играе, можете да помолите да не получавате тези резултати. (Отношенията с майка ви извън Facebook си остават непокътнати.) Кажете на Facebook какво искате: Ако нямате нищо против да попълните проучване, кликнете на сивата стрелка в горния десен ъгъл на даден пост и изберете “Подобри нюзфийда.” След като класирате подбрана селекция от примерни постове, Facebook ще промени алгоритъма си, така че да отговори на вашите индивидуално настроени резултати. Другата страна на монетата обаче е, че по този начин давате на Facebook още повече информация за нещата, които харесвате. Не се притеснявайте, случва се така или иначе: Последно, не забравяйте, че Facebook анализира какво правите в сайта, както и мобилните приложения, които сте си инсталирали. Ежедневното използване от уведомява Facebook за вашите навици, а компанията използва тази информация, за да ви доставя съдържание, което според нея е подходящо. Това може да бъде във вашия нюзфийд или в реклами.
 

profit.bg


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама