Рекламираме България с 5,5 млн. лв. от бюджета (обзор)
Над 50% от средствата са за туристически изложения и национални щандове
5,5 млн. лв. ще бъде националният бюджет за реклама на страната ни като туристическа дестинация. Браншът и държавата са постигнали съгласие средствата да се разходват за промотиране на България на целевите ни пазари и пред различни фокус групи за зимен, летен и културен туризъм. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова след първото заседание на Националния съвет по туризъм за 2015 г., пише Стандарт. До края на седмицата ведомството и културното министерство ще съгласуват културните маршрути, върху които страната ни ще акцентира при представянето си зад граница. От всички пари за реклама и през тази година най-много ще отидат за туристически изложения и националните ни щандове в чужбина.
За тези дейности, според работния план на министерството, са предвидени около 3,5 млн. лв. С 610 хил. лв. ще бъде оптимизиран националният сайт на България, ще бъде добавен календар със събития с актуална информация, която ще бъде достъпна на 9 езика. За медийна реклама са предвидени 350 хил. лв., за специализирани събития и турове - 310 хил. лв., а за национални туристически формати - 160 хил. лв. Като целеви пазари Ангелкова посочи съседните държави, Русия, Германия и Скандинавието. Реклама е предвидена и за генериращите пазари като Франция и Испания. Още 5 млн. лв. за туристическа реклама могат да бъдат усвоени през 2015 г. по стартиралите проекти по ОПРР. Министерството на туризма няма да дава пари за ново туристическо лого, категорична бе Ангелкова.
Ангелкова иска евтина сянка на плажа
Усилия за намаляване цената на плажната сянка ще положи министърът на туризма Николина Ангелкова, която от 1 януари 2016 г. ще поеме даването на концесиите на плажовете от строителното ведомство. Един от вариантите, който се обсъжда, е част от ивиците да бъдат управлявани от общините и да са безплатни за плажуващите, както е в момента в Бургас. Ангелкова е водила разговори с бранша по време на Националния съвет по туризъм и за повишаване качеството на обслужването чрез въвеждане на дуално обучение и възможности за целогодишна заетост на персонала. Осем туристически района ще рекламират страната ни въпреки административното деление на девет такива, тъй като е взето решение Северното и Южното Черноморие да се промотират заедно. Държавата ще акцентира и върху възможностите за туризъм у нас и в културните информационни центрове и земеделски изложения в чужбина.