Шофьори негодуват: Защо стават тапи на Аспарухов мост, като има система

27.08.2014 / 17:12 7

Юлия Георгиева

Защо варненци трябва да седят в задръствания на Аспарухов мост при всяка катастрофа, след като община Варна плати и изгради специална система за реорганизация на движението в такива ситуации? Това се питат шофьорите след поредната катастрофа, затруднила движението на моста този вторник. Хората коментират, че откакто е създадена новата система миналата есен, всъщност тя не е била ползвана нито веднъж. Тя представлява подвижни прегради в двата края на моста, които са част от разделящата двете платна за движение мантинела, както и 79 пътни знака, които обичайно са закрити, но при нужда указват временната реорганизация на движението. Когато системата влезе в сила при дадени обстоятелства, цялото движение по моста се извършва в едното платно, като то от еднопосочно става двупосочно. 

„За да влезе в действие тази система за реорганизация на движението, се изисква време и това се прави по предварителен план. Тя не служи за по-леки катастрофи, а при много тежки инциденти или при ремонт на платно от моста, защото иначе не е ефективна“, коментира говорителят на варненската полиция Ивана Милева. Тя обясни, че нуждата от подготовка и време за въвеждане на системата се обуславя от факта, че реорганизацията на движението не може да се случи директно от двата края на Аспарухов мост, а още при предходните кръстовища. Причината е, че потокът от автомобили в платното в посока Варна – кв. „Аспарухово“ се осъществява по три ленти. Шофьорите обичайно се „вливат“ в двете ленти за движение по моста. В случай, че системата е задействана, водачите ще трябва да се пристроят и да продължат движението си само в една лента по моста. И за да се избегнат предпоставки за пътни инциденти и хаос, шофьорите трябва предварително да са предупредени със съответните указателни табели. „На практика при леки инциденти на моста движението, макар и затруднено, е по-бързо, отколкото ако се въведе системата за реорганизация, защото водачите разполагат с повече ленти за движение. В противен случай ще трябва да ползват само две ленти, като всяка от тях поема насрещното“, обясни Милева. И още нещо – задействането на системата отнема време и докато се осъществят всички мероприятия по отклоняването на движението, на практика пътният инцидент, станал на моста, вече ще е обслужен, а колите изтеглени. В този случай двете дейности ще вървят паралелно и ще се обезсмислят. 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама