Селфито е мъртво, да живее юсито
След манията на автопортретните снимки, която завладя социалните мрежи и превърна селфи (selfie, англ.) в дума на годината за 2013 г., нова страст е на път да я измести. Селфито вече не е модерно, категорични са маркетинг експерти, правете си юси.
Ако все още не сте чували тази дума, тепърва ще я чувате все по-често – юси е названието за групово селфи, съобщава AP.
"Нараства тенденцията, свързана с използване на юсита, които имат по-голяма социална стойност от селфитата", обяснява Мичъл Ан Страхилевиц, експерт по маркетинг от университета "Голдън гейт" в Сан Франциско, като допълва, че за разлика от селфитата, юситата са много по-свързани с взаимоотношенията с хората, отколкото с теб самия. Юсито е магическо улавяне на моментите, които споделяме с другите, твърди експертът.
Думата юси (произнасяна usie, uss-eee или ussie) за първи път се появява в текстове през април 2013, твърди Бен Зимър, изпълнителен продуцент на Vocabulary.com и водещ на езикова рубрика в The Wall Street Journal.
Business Insider пък отбелязва, че протегната ръка на автора на юсито е един вид подпис на груповата снимка, тъй като човекът, който снима, трябва да държи мобилния телефон на достатъчно далечно разстояние, за да хване в кадър всички присъстващи, предаде News7.
Според индийския Times of India първото юси от обществено събитие датира от миналата година и е на папа Франциск, заедно с група посетители във Ватикана.
И въпреки че рождената дата на юсито остава спорна, сайтът PopStopTV.com вече обяви: Селфитата са мъртви, да живеят юситата! /"Новинар"