"Синята" и "зелената" зона в София били на червено
Зоните за платено паркиране в София работели на загуба, тъй като приходите от таксите не покривали разходите за поддръжката им. Това стана ясно на заседание на транспортната комисия към градския парламент при обсъждане на промени на тарифите за спиране в центъра. Цената за паркиране ще остане 2 лева на час в "синя" зона и 1 лев в "зелена", пише "Труд".Справка на Центъра за градска мобилност обаче показва, че себестойността на 1 час в “синя” зона е 2,02 лева, а в “зелена” - 1,07 лева. “Как са формирани тези суми и кой ще поеме загубите”, пита съветникът Иван Таков (БСП), който откри и техническа грешка в таблиците. Според данните за поддръжка на 5057 места в “синя” зона разходите са 5 147 116 лв. за 2013 г. От тях над 2 млн. лв. са за заплати и осигуровки на служители, а за материали - 713 449 лева, пише trud.bg.
11 812 080 лв. струвала поддръжката на 11 609 места в “зелена” зона. И тук близо 4,7 млн. лв. са за заплати и осигуровки, а 1,6 млн. лв. за материали. На “червено” бил и служебният абонамент. Едно място в “синя” зона излизало 656,83 лева, а таксата е 650 лева на месец. Тя също се запазва.
ЦГМ губел и от издаването на винетки за паркиране пред дома. Стикерът струвал 164,02 лева, а таксата за граждани е 150 лв. за “синя” и 100 лв. за “зелена” зона. И те няма да бъдат променяни. Разходите за издаване на 9960 винетки били близо 4,5 млн. лв. От 3,7 млн. лв. са за заплати.
От ГЕРБ обясниха, че от дейността не се очаква печалба, тъй като целта ѝ е да има ред и контрол на паркирането. Те предлагат само нова такса от 40 лв. на ден за автобуси, спиращи по площадите, а болниците да имат право на преференциален абонамент от 50 лв. на месец за 3 паркоместа.
От БСП предложиха докладът за тарифите, който трябваше да бъде гледан днес на сесия, да се отложи, за да се уточни. Настояха и наредбата за паркирането да бъде преразгледана. От ГЕРБ обявиха, че обмислят такъв вариант. Наредбата предвижда всички собственици на коли с настоящ и постоянен в центъра да получават винетка за паркиране. Дейността “паяци” и “скоби” пък да бъде отново в ръцете на ЦГМ.
Достъпът на коли в Борисовата градина ще бъде ограничен със светофари, кашпи, пиломати и бариери. Паркинги ще бъдат обособени пред ст. “Българска армия” и къпалнята “Мария Луиза”. Дотам ще се пропускат с коли само оторизирани лица. Комисията предлага да се отпуснат средства за довършване на подземния паркинг на БНР, а по бул. “Драган Цанков” да се обособи “зелена” зона.