Спадът на температурите вдигнал потреблението на електроенергия с 15 процента

29.11.2013 / 15:13 0

С 15 процента се е вдигнало потреблението на електроенергия при падането на температурите в началото на тази седмица. Това разкриха от ЕНЕРГО-ПРО - дружеството, което снабдява с ток 9 области в Североизточна България.

“Лятото и есента почти се сляха, до последно беше топло, а както и миналата година, в края на ноември се получи рязък спад на температурите. При падане на градусите толкова ниско, е нормално потреблението да се качи. На 26 ноември температурите стигнаха много ниски нива и изразходваната електроенергия от нашите клиенти се качи с 15 процента”, обясни Стефан Абаджиев, директор на ЕНЕРГО-ПРО за Варна.

Той призна, че от дружеството не очакват да се повторят февруарските протести. “Мога да ви гарантирам, че колкото потребят домакинствата и фирмите, толкова ще бъдат сметките. Бяхме поели ангажимент за по-голяма прозрачност и информираност на нашите клиенти. След февруарската гражданска активност си написахме домашното. Недоверието на хората се дължеше на липсата на разбиране за това как се променя потреблението през различните сезони. Спазваме абсолютно стриктно всички закони”, каза още той и добави, че от дружеството ще искат регулаторен одит от ДКЕВР, за да бъде прозрачността на дейността им пълна.

По думите му след като веднъж започнат да отопляват жилищата си, абонатите не спират да го правят до края на зимата, дори температурите да се повдигнат. За това е нормално през студените месеци сметките за ток да са по-високи.

За завишените сметки има и друго обяснение – при по-ниски температури, на водата й трябва повече електроенергия, за да се стопли и да бъде ползвана за пералнята или за бойлера.

Екипите на ЕНЕРГО-ПРО, които обслужват Варна, са 90, като един от тях е на нощна смяна, а други 11 са в домашна готовност при аварии в малките часове. За Добрич и Силистра отговарят 73 екипа, за Русе и Разград – 68, в Горна Оряховица и Габрово са 77, а в Шумен и Торговище – 68.

“Готови сме за зимата. Всички екипи са оборуднвани”, заяви Мартин Мирчев от Управителния съвет на “ЕНЕРГО-ПРО мрежи”. Той поясни, че една авария се отстранява от екипите за между 30 до 120 минути.

Директорът “Обслужване на клиенти” в компанията - Мария Димитрова, заяви, че в последните дни Call центърът е бил засипан от обаждания. На 26 ноември те са били 3000, на 27-ми – 3568, а на 28-ми 2800. Средно всеки един клиент е изчаквал между 1,14 и 2,03 минути. Много от хората обаче затваряли на 40-ата секунда, когато не чували обаждане от свободен оператор. “Призоваваме за търпение клиентите ни и поясняваме, че обаждането на тел. 0700 16161 се таксува като на един градски разговор, а и повечето мобилни оператори имат тарифи към градския телефон. Така че няма да им излиза по-скъпо. За сравнение има оператори на други фирми, при които се чака 20 минути. В нашия Call център работят 20 служители, а едновременно 60 души могат да бъдат обслужени. Средно един разговор е 2,47 минути. Европейската норма за достъпност на Call центрове е 80 процента, а ние не падаме под 96”, заяви Димитрова.

През тази година жалбите от клиенти са средно по 206 на месец, от които 13 са за нерегламентирано високи сметки. Нито една от тях обаче до момента не е била с основание. Иначе 11 процента от жалбите от общ характер тази година са били основателни.  


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама