Тити Папазов: Изпреварването на пътя е комплекс в народопсихологията на българина
Кадър: Нова тв
Калина Крумова и Тити Папазов коментираха в студиото на "Здравей, България" новата мярка за ограничение на скоростта, която се използва вече в Бургас. Там ограничават скоростта в града до 35 км/час. Още вчера е възникнал спор дали това е възможно. Едни са за, а други против.
Има понятия като "зона 30", има и европейски мерки за ограничаване на скоростта.
В Бургас зеленият сигнал ще е само за колите на градския транспорт. Останалите ще чакат средно с 10 секунди по-дълго. Какъв ще е ефектът, питат се мнозина.
Това удължава времето за стигане до крайната точка. Ограниченията по транспортните булеварди на Бургас с 35 км/ час няма да се слагат. Въпреки това повечето шофьори са недоволни.
Според хората с новите бус ленти няма да може да се кара. Други се шегуват, че трябва да е 25 км ограничението. Неправителствени организации обаче обясняват, че тази практика отдавна се прилага в големите европейски градове. Навън се използва "успокояване на скоростта", за по-малко инциденти и задръствания.
Би ли проработило това и в София, коментираха гостите в студиото.
"Щом има решение за целия Европейски съюз, ще има такова и в България. Но това не трябва да се случва на ниво община, а на национално равнище и в момента такива разпоредби се изписват на първо място.
По големите булеварди няма да се кара с тази скорост, а по-скоро в жилищните зони, които по принцип не трябва да се използват за транзитен трафик. Те се използват, за да могат децата да преминават.", обясни Калина Крумова.
Тити Папазов обясни неговата гледна точка: "Аз карам лудо. Мисля, че карам добре. Но това нищо не значи, има хора, които са убили човек на пътя и това променя целия им живот.
Всичко е до правосъдието. Демокрацията доведе не до свобода, а до слободия.
Това в Бургас е експеримент в отделен квартал, оказва се че 5 минути е разликата за пристигане с нормална скорост. В Америка има ясни правила, големи са глобите, скоро бях там, не издържах на бавната скорост. Ползвах страничната лента и всички ми се чудеха защо.
Относно агресията на пътя, биячите от околовръстното искат да убедят цялото общество, че другият ги нападнал. Ако бяха сами в колата, нямаше да постъпват така. Тяхната сила идва от това, че са заедно. Мисля, че този случай ще катализира подобен род прояви и ще има спиращ ефект."
При 50 км в час все едно падаш от 10 метра.
Оказва се, че при удар с 50 км.час, ако зад шофьора има 80 килограмов човек без колан, той може буквално да убие шофьора. Нормалния шофьор не знае това, поясни Крумова.
Изпреварването е комплекс в народопсихологията ни. Въпрос на възпитание е, на обучение и лична отговорност, коментира Тити Папазов.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!