Учените с неприятно разкритие за геймърите и комарджиите

22.12.2015 / 15:35 0

Снимка Булфото

Наблюдения върху функционирането на мозъка при 200 юноши, пристрастени към компютърните игри, установили аномалии в структурата на някои сектори на мозъка, свързани с отговор на стимули и импулсивно поведение, които ги карат да забравят за сън, учене и храна, но за сметка на игрите, пише списание Addiction Biology, цитирано от Риа новости.

"Повечето от тези промени, които открихме, обикновено се считат за полезни. Понякога, както това се случва, полезните промени не могат да бъдат отделени от лошите, които неизбежно водят до пристрастяване към хазарта, което е аналогично на пристрастяването към компютърните игри", коментира Джефри Андерсън от Университета на Юта в Солт Лейк Сити (САЩ).

Според Андерсън, през последните 20 години в общността на развитите страни има общност от хора, които са престрастени към интернет и  компютърните игри. Те често стават "герои" на новината или пък на играта, а след това влизат в болница или умират от изтощение. Има случаи, в които умират или се разболяват и децата или домашните любимци на пристрастените, тъй като те просто са забравили за съществуването им. Андерсън и колегите му са решили да проверят дали има някакви неврофизиологични причини за развитието на пристрастяването към хазарта и да разберат как да се справят с него. За да направят това, учените изследвали 200 деца и юноши, които са пристрастени към компютъра, като изследват мозъка им по време на игра с помощта на ядрено-магнитен резонанс.

Установено е, че мозъкът на геймърите имат едно общо нещо - две области на мозъка - задната част на предния кортекс (DPFC) и темпоро-париетален кръст на (TPJ) са твърде тясно свързани помежду си и комуникират много по-активно по време на игрите, отколкото при здравите хора. TPJ е отговорен за събирането на информация за света чрец сетивата, а DPFC - за работата на паметта, планиране на действия, абстрактно мислене и търсенето на нова информация. В допълнение, тези части на мозъка са свързани с работата на специална "мрежа", която определя най-важните обекти за лицето и игнорира всички други стимули.

Прекалено силна връзка между двата сектора, според Андерсън, прави хората по-импулсивни, насочени към търсенето на нови усещания и знания и допринася за по-бързата загуба на концентрация, както и за забравянето на дългосрочните планове. Това, според авторите, може да  обясни по-голямата част от нарушенията в поведението, които са характерни за геймърите.

Тези факт могат да се използват за определяне предразположението на децата към хазарта, както и за предпазването им.

 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама