Уникална система следи контейнерите в Пристанище Варна
Успешно бе тествана уникална система за проследяване на контейнери в терминал Варна – Запад на „Пристанище Варна“ ЕАД, съобщиха от дружеството. Системата е разработена от международен екип по проект “SEcuring TRAnsit CONtainers” (SETRACON). Във варненското пристанище бе проследено движението на условен контейнер със скъпоструваща техника.
В реално време, чрез специална онлайн платформа (в разработка), бе наблюдавано разтоварването му от борда на плавателен съд и транспортирането му през условни точки на терминала. Системата представлява сложен комплекс от датчици, разположени както на самия контейнер, така и в различни точки на контейнерния терминал, които изпращат информация в единна уеб-базирана платформа, достъпна от всяка точка на света.
„Системата е разработена от Солунския технологичен институт (Гърция) в партньорството на Националния морски университет – Одеса (Украйна), Пристанище Александруполис (Гърция) и „Пристанище Варна“ ЕАД“, обясни София Ангелова, старши стифадор на контейнерния терминал във варненското пристанище.
Освен уеб системата са разработени и процедури за сигурност, оценени са изискванията на потребителите и на тези, които вземат решения, относно проследяването и сигурността на управление дейността на контейнери на базата на съществуващите регулации и изисквания на ниво ЕС.
Освен проследяване с помощта на Глобалната система за позициониране (GPS), системата позволя да се следят различни параметри, според изискванията на клиентите. Чуждестранният екип наблюдава влажността и температурата в контейнера, при тестовете на терминал Варна – Запад.
Освен това бе установено „неправомерно“ отваряне на контейнера, за което бяха надлежно информирани органите на РД „Гранична полиция“. „Колегите от Солунския технологичен институт (Гърция) представиха статистики по повод неправомерни действия и разпломбиране на контейнери, както на море, така и в терминали. Събраните данни сочат, че най-често обект на такива посегателства стават контейнери, в които има лекарства, техника или акцизни стоки.
Именно подобни системи, при желание на клиентите, могат да бъдат поставяни на единици с такива товари, чрез което се осигурява сигурността на превоза“, коментира Кирил Хаджиев, старши програмист в „Пристанище Варна“ ЕАД. По думите му тези технологии са в начален етап на развитие. Сериозно изпитание пред експертите е как да бъдат намалени физическите размери на подобни системи и максимално да бъдат намалени разходите за тяхната изработка, влияещи пряко върху цената за масовото им внедряване в морската индустрия в бъдеще.
В края на миналата година в „Пристанище Варна“ ЕАД се проведе финална конференция по проекта, който приключи официално на 31 декември.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!