Варна избра да привлича туристи с ретро костюми и снимки. Ето как Морската столица се представя в Европа
снимка: Live.Varna.bg.
"Варна излезе на международния туристически пазар с чисто нова визия – привлекателна, съвременна и достъпна" - така определи старта на кампанията на града за привличане на летовници общинския информационен сайт Live.Varna.bg. Там беше публикувана подробна информация за варненското представяне на международни изложения и панаири.
"Морската столица на България покрива почти целия спектър от услуги, които се търсят и предлагат за предстоящия сезон. За последните пет месеца от октомври 2015 г., до края на февруари 2016 г., градът и неговите курорти бяха представени на 11 престижни изложения и туристически борси. Предстоят обаче най-важните две – В Москва и Берлин, които ще решат, според специалистите, съдбата на сезона", обясни Соня Георгиева, директор на дирекция "Туризъм".
Генералната репетиция за тях беше изложението REISEN в гр. Хамбург, което се проведе от 17-ти до 21-ви февруари 2016 г. На него стана ясно, че интересът към България, и в частност към българското Черноморие и летните оферти за т. г., е изключително голям. "Над 2/3 от посетителите на щанда на Варна вече бяха почивали в страната ни, а повечето от тях и по няколко пъти. Интерес предизвикаха възможностите за целогодишен отдих, както и вариантите за културни, исторически и природни маршрути в близост до и по българското Черноморие. „Златни пясъци“ си запазиха позицията на един от най-предпочитаните ни морски курорти и се радваха на интерес по време на изложението. Според туроператорите, които продаваха почивки в България, за лятото се очаква по-добър сезон с ръст на записванията на германските туристи от 5 до 10%", обясни Георгиева.
Караванният туризъм, мотомаршрутите и вeлосипедните турове, са били в центъра на предпочитанията на 26-тото издание на Tour Salon 2015, което се проведе в гр. Познан, Полша, през октомври м. г. По данни на дирекция "Туризъм" в него са участвали 750 изложители от 34 страни и региони и над 30 000 посетители, които са проявили интерес към материалите с информация за хотелите в и около Варна, към местата за къмпинг, веломаршрути и възможности за рафтинг.
Голям интерес в тези области е бил проявен и на Международното изложение за за туризъм и каравани Leipziger Reisemesse Touristik & Caravaning International 2015, което се проведе през ноември м. г. в гр. Лайпциг, Германия. "На него Община Варна участва със свои представители и рекламни материали. Посещаемостта на изложението бе много висока – над 60 000 посетителя. Панаирът бе насочен предимно към масовата публика и премина при засилен интерес към забележителностите и предимствата на България и на Варна като туристическа дестинация", разказа Ирина Угринска, главен експерт в дирекция "Туризъм".
Караванният туризъм, мотомаршрути, колоездачни обиколки с опознавателни турове, голф + SPA, круизни, корабни пътувания и др., са били в центъра и на престижното туристическо изложение “CMT” (Caravan – Motor – Touristik) в гр. Щутгарт, Германия, което се проведе от 16-ти до 24-ти януари т. г. Изложението е най-мащабното за крайния потребител не само в Германия, но и в Европа. В него се с евключили над 2068 изложители от 90 страни и 360 региона, а по данни на организаторите изложението е посетено от 220 000 души. Морската столица отново се е радвала на голям интерес.
Варна бе единственият български град на престижното Международно изложение Пътуване&Почивка - Аbf Reisen & Urlaub 2016. То се проведе от 3 до 7 февруари в гр. Хановер, Германия. Варненския щанд бе организиран от общинската дирекция „Туризъм“, с цел да се осигури устойчивост по проект „Регионален туристически продукт „Различното преживяване – качество, полза и стойност”. Организаторите на изложението регистрираха над 75 000 посетители и 500 изложители. Възможностите за пълноценен отдих и туризъм в морската столица на България, нейните курортите и региона бяха демонстрирани още и на избоженията WTM London 2015, Viva Touristika Rostock 2016, Ferien - Messe Wien 2016, Emitt 2016, F.re.e München 2016.
Не само чужденците, но и българите имаха възможност да се запознаят с условията за почивка и туризъм в морската ни столица. През февруари Община Варна участва с изцяло нова концепция в престижната Ваканция Спа Експо в гр.София. Щандът от 24 кв.м, изработен по индивидуален проект, бе разделен тематично на две - Стара Варна и Съвременна Варна.
Ретро снимки и интериор от началото на 20-ти век върна посетителите във времето на първите морски бани в България и началото на морския ваканционен туризъм. "Пространството на щанда беше оформено с декор от онези години и даваше възможност за ретро фото с костюми от онова време, от което се възползваха над 500 посетители", каза Соня Георгиева.
Във втората си част щандът представи Варна от последните две години с всички положителни промени, настъпили в града - новостите в туристическото развитие на региона и цялото жанрово многообразие от културни събития, които морската столица на България предлага на своите гости през сезон Лято 2016г. За представянето си Община Варна спечели голямата награда на организаторите за най- атрактивен щанд и активно представяне на българска туристическа дестинация.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!