Япония тества летящ ултра бърз влак, вдигащ 497 км/ч
Япония е изобретила ултра бързия влак (УБВ) през 1964 г. - известен още като „влакът-стрела" Шинкасен. Сега обаче Страната на изгряващото слънце е тръгнала по пътя към следващото поколение бързи влакове, пише GreenTech.bg.
Япония вече провежда първите публични тестове на новия си влак, базиран на магнитна левитация (т. нар. маглев). Докато традиционните УБВ влакове се движат по обичайните релси с скорост до около 320 км/ч, новият маглев влак може да достигне 497 км/ч, използвайки технологията "L-Zero". Така той може да превозва пътници от Токио до Нагоя за 40 минути. Очаква се системата да започне да функционира към 2027 година.
Централната японска железопътна компания проведе публична демонстрация на новата технология "L-Zero", която движи влака със скорост от около 160 км/ч, преди да включи маглев системата, плавно ускорявайки до близо 500 км/ч. Маглев технологията използва серия от магнити вместо колела, за да носив лака, което позволява по-бързо и по-гладко возене.
Публичните тестове на новите влакове ще започнат през ноември тази година. Когато бъде официално открит 286-километровия маршрут, той ще има шест станции - първата в Токио и последната в Нагоя.
Япония злага много на маглев технологията. Страната иска да докаже, че системата може да работи, тъй като японците искат да изнасят технологията. Наскоро японското правителство предложи авансово плащане от 5 милиарда долара за изграждане на маглев влак в САЩ, който ще вози пътниците от Вашингтон до Балтимор за 15 минути. Целта е в крайна сметка влакът да стигне до Ню Йорк.
Единственият работещ маглев влак в момента е в Китай. В Шанхай маглев влак пътува 30,5 км. от летището до града за седем или осем минути при максимална скорост от 431 км в час. / money.bg